کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​هشدار کارشناسان درباره ظهور مجدد القاعده در سایه داعش

ایسنا , 21 شهريور 1396 ساعت 19:37

۱۶ سال پس از آنکه تروریست‌های القاعده، آمریکا را در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در شوک فرو بردند، کارشناسان اعلام کردند القاعده در سایه گروه تروریستی داعش در سوریه مجددا در حال ظهور است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کارشناسان گفتند: گروه شبه نظامی "هیات تحریرالشام" که ماه گذشته کنترل شهر ادلب سوریه را به دست گرفت همان القاعده با نامی جدید است که به امید بازخیز و تجدید فعالیت خود را میانه‌روتر از داعش معرفی می‌کند.
 
جاشوئا گلتزر، مدیر سابق بخش مقابله با تروریسم کاخ سفید، گفت: ممکن است داعش تهدید تروریستی برجسته امروز باشد اما القاعده در سوریه مساله نگران‌کننده است. در حال حاضر این بزرگ‌ترین شاخه جهانی القاعده محسوب می‌شود.
 
وی و دیگر کارشناسان در جریان سخنرانی درباره تهدید تروریستی کنونی علیه آمریکا در اندیشکده "آمریکای جدید" گفتند: انتظار داریم همزمان با اینکه داعش در جریان مبارزات در سوریه و القاعده شکست می‌خورد گروه هیات تحریرالشام در راس تروریست‌ها قرار گیرد.
 
آنها افزودند: هیات تحریرالشام اسم دیگر القاعده است. این گروه با هدف تحکیم کنترل خود بر بخش اعظم استان ادلب، گروه‌های رقیب را نابود و یا آنها را جذب کرده و تبلیغات خود به سبک داعش در رسانه‌های اجتماعی را به‌روزرسانی می‌کند.


کد مطلب: 283370

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/283370/هشدار-کارشناسان-درباره-ظهور-مجدد-القاعده-سایه-داعش

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com