کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مجلس در گفتگو با تقریب:

عربستان در حال نسل کشی در یمن است/قانون مقابله با اقدامات تروریستی امریکا با حمایت از نیروهای مقاومت در منطقه اعم از لبنان و یمن حاصل می شود

تنا - مجلس شورای اسلامی

14 شهريور 1396 ساعت 16:04

قانونی که اخیرا در مورد مقابله با اقدامات تروریستی امریکا به تصویب رسید که یکی از موادش در مورد ارتقاء شاخص های دفاعی و اقتدار ملی است که با حمایت ما از نیروهای مقاومت در منطقه اعم از لبنان و یمن حاصل می شود.


اردشیر نوریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب با اشاره به حملات عربستان در ماه های حرام به یمن گفت: حکام عربستان تقیدی به احکام شرعی و قانون ندارند وگرنه در ماه های حرام اقدام به حمله به مسلمانان یمن نمی کردند.
 
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عربستان در حال نسل کشی در یمن است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی به صورت مداوم در حال رصد اوضاع یمن است و نگرانی های خود را به وزارت خارجه، دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی، و ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است.
 
وی در مورد اقدامات مجلس برای حمایت از محور مقاومت در منطقه گفت: قانونی که اخیرا در مورد مقابله با اقدامات تروریستی امریکا به تصویب رسید که یکی از موادش در مورد ارتقاء شاخص های دفاعی و اقتدار ملی است که با حمایت ما از نیروهای مقاومت در منطقه اعم از لبنان و یمن حاصل می شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: کشور های مرتجع منطقه مانند عربستان با هم پیمانی اسرائیل و آمریکا به دنبال خفه کردن حرکت های آزادی خواهانه و اسلامی در منطقه از جمله یمن هستند و برای دست یابی به این هدف از هیچ اقدامی فرو گذار نکرده اند.
 
نوریان گفت: وزارت خارجه در همه تماس های دیپلماتیکی که با کشور های مختلف دنیا دارد موضوع یمن را در ردیف اول مذاکراتش قرار داده است.
 
وی اظهار داشت: کشورهای مرتجع منطقه با همکاری اسرائیل و آمریکا به صورت جدی به دنبال خفه کردن حرکت های آزادی خواهانه و اسلامی در منطقه به خصوص یمن هستند. برای دستیابی به این هدف از هیچ اقدامی فروگذار نکردند و کمک به مخالفان و ایجاد و تاسیس گروه های تروریستی و تسلیح و آموزش های نظامی آن ها را انجام دادند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به کار گیری ظرفیت های دیپلماتیک در مجامع بین المللی برای وارونه جلوه دادن حقایق را از اقدامات دیگر استکبار بین الملل و دولت های مرتجع منطقه خواند و گفت: طرف مقابل ما هم ظرفیت هایی دارد که فعال کرده است و تلاش می کند تصویری غیر واقعی از خود به دنیا نشان دهد .
 
نوریان تصریح کرد: در طرف مقابل جمهوری اسلامی و برخی کشور های منطقه تلاش جدی دارند تا از مسلمانان مظلوم جهان از جمله مردم یمن حمایت کنند. افکار عمومی بین المللی به اصل موضوعات واقف است اما آن چه در سازمان های بین المللی می گذرد با آن چه در اذهان مردم می گذرد متفاوت است.
 


کد مطلب: 282470

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/282470/عربستان-حال-نسل-کشی-یمن-قانون-مقابله-اقدامات-تروریستی-امریکا-حمایت-نیروهای-مقاومت-منطقه-اعم-لبنان-حاصل-می-شود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com