>> خبرگزاری تقریب (TNA) - برگزاری سمینار تخصصی بانکداری اسلامی - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری سمینار تخصصی بانکداری اسلامی

7 اسفند 1392 ساعت 10:13

سمینار تخصصی بانکداری اسلامی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک تجارت و با همکاری دانشگاه مفید در تهران برگزار می شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، در نشست مشترک کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت ، مسئولین حوزه بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و اعضای هیات علمی دانشگاه مفید برگزار شد مهمترین مباحث مربوط به راهکارهای توسعه و تعمیق بانکداری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با برگزاری یک سمینار تخصصی ویژه با حضور اساتید برجسته این حوزه از کشورهای اسلامی ، امکان بسط و پیشبرد آخرین دستاوردها و دیدگاه های نوین مرتبط با بانکداری اسلامی در کشور ایجاد شود .

این سمینار را وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک تجارت را در سال ۱۳۹۳ به صورت مشترک و با همکاری دانشگاه مفید برگزار خواهند کرد و قرار است از کلیه کارشناسان و صاحبنظران موضوعات مختلف بانکداری اسلامی دعوت شود تا مقالات خود را به این همایش ارسال کنند.

گفتنی است بانک تجارت از ابتدای سال ۱۳۹۱ اقدام به تشکیل هسته مطالعات راهبردی بانکداری اسلامی نموده تا شرایط لازم برای هماهنگی و سرعت بخشیدن به اقدامات این بانک در حوزه بانکداری اسلامی فراهم آید. هدف از تشکیل این کمیته بازنگری در نحوه اجرای عقود بانکداری بدون ربا و رفع اشکالات آن بوده است. این کمیته ضمن نظارت بر چگونگی اجرا و تطبیق حوزه نظری مباحث بانکداری اسلامی، زمینه انطباق فعالیت‌های جدید بانک تجارت با معیارهای بانکداری اسلامی را فراهم می آورد.


کد مطلب: 153310

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/153310/برگزاری-سمینار-تخصصی-بانکداری-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com