کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دی میستورا:

امکان گفت و گوی مستقیم میان هیات سوری و معارضان وجود دارد

ایرنا , 23 تير 1396 ساعت 13:31

استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز جمعه گفت: امکان گفت وگوی مستقیم میان دولت سوریه و معارضان سوری در آینده نزدیک وجود دارد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نوشته روزنامه فرا منطقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن, دی میستورا افزود: در دوره های بعدی گفت وگوهای صلح سوریه در ژنو این امکان وجود خواهد داشت تا مذاکره کنندگان دولت سوریه و معارضان برای نخستین بار رو در روی یکدیگر گفت وگو کنند.
 
وی همچنین درخصوص اختلافاتی که میان گروه های معارضان سوری وجود دارد، گفت: به نظر نمی رسد در دوره کنونی گفت و گوها معارضان بتوانند برای گفت وگو با هیات سوری متحد شوند.
 
دی میستورا با بیان اینکه هیات های مسکو و قاهره در برخی از مسائل مهم با یکدیگر اختلاف نظر دارند, افزود: ما به دنبال این هستیم این گروه ها به نقاط مشترکی برای توافق دست یابند.
 
اختلاف نظرات عمیق میان معارضان سوری در گفت وگوهای ژنو باعث شده تا این گفت وگوها بدون نتایج ملموسی ادامه یابد.
 
هیات مذاکره کننده سوریه روز یکشنبه به ریاست بشار الجعفری نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد وارد ژنو شد.
 
برنامه این دور از گفت وگوهای صلح ژنو نیز مانند دو دور پیشین، بررسی چهار موضوع قانون اساسی، دولت انتقالی، انتخابات و مبارزه با تروریسم است.
 
دور ششم این گفت وگوها از 26 تا 29 اردیبهشت و دور پنجم از 4 تا 11 فروردین ماه 96 در ژنو بدون دستیابی به هیچ نتیجه ای برگزار شد.

 


کد مطلب: 275117

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/275117/امکان-گفت-گوی-مستقیم-میان-هیات-سوری-معارضان-وجود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com