>> خبرگزاری تقریب (TNA) - ​غدیر خم مهمترین عامل اتحاد میان مسلمانان است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

​غدیر خم مهمترین عامل اتحاد میان مسلمانان است

تنا - استان آذربایجان غربی

18 شهريور 1396 ساعت 13:49

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: عید غدیر خم مهمترین عامل پیوند و اتحاد میان مسلمانان جهان است.


حجت‌الاسلام محمد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: غدیر مبنای وحدت بین مسلمین است، همه مسلمانان باید به حبل الهی چنگ زده و متفرق نشوند، این رمز پیروزی و بهروزی مسلمانان در تمام نقاط جهان است.

وی با اشاره به این که جهان اسلام برای مقابله با استکبار جهانی به اتحاد و همبستگی نیاز دارد، افزود: غدیر از اساسى‏ ترین برنامه‏ هاى پیامبر خدا (ص) براى دوام، عزت و شکوه اسلام و قرآن بود.

داداش زاده اضافه کرد: غدیر از اساسى‏ ترین برنامه‏ هاى پیامبر خدا (ص) براى دوام، عزت و شکوه اسلام و قرآن بود، او در بازگشت از حجة‏الوداع آخرین رسالت ‏خویش را انجام داد.

وی اضافه کرد: عید غدیر خم با انتصاب امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه‌السلام) به ولایت و امامت روز تکمیل دین اسلام و بزرگ‌ترین عید اسلامی است، اهمیت غدیر در روایات اهل‌بیت (ع) به اندازه‌ای است که از آن به عیدالله الاکبر «عید بزرگتر الهی» یاد شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان با اشاره به برنامه های اجرا شده در دهه امامت و ولایت، گفت: برنامه های مختلفی با هدف تبیین جایگاه امامت و ولایت، تشریح واقعه ی غدیر خم و مستندات قرآنی آن، بررسی علل شکل گیری غدیر در جامعه صدر اسلام، هماهنگی برای برگزاری جشن و مولودی در تمامی هیئات مذهبی استان، اعزام روحانی در روستاهای تابعه شهرستان میاندوآب برای برگزاری گفتمان های غدیرشناسی، برگزاری کارگاه غدیرشناسی ویژه بانوان و کارگاه دو روزه غدیرشناسی برای روحانیون مستقر استان، همچنین برپایی ۴۰ مورد ایستگاه صلواتی در سطح استان اجرا می شود.


کد مطلب: 282911

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/282911/غدیر-خم-مهمترین-عامل-اتحاد-میان-مسلمانان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com