کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حماس:

ملت فلسطین در برابر تجاوز به مقدسات ساکت نمی نشیند

4 مرداد 1394 ساعت 19:09

جنبش حماس تاکید کرد: حمله شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به بهانه سالروز "تخریب معبد موهوم" اقدامی خطرناک است که باعث تشدید درگیری ها در قدس اشغالی خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "سامی ابو زهری" سخنگوی حماس در بیانیه ای اعلام کرد: ملت فلسطین و گروه های ملی در قبال این تجاوز به مقدسات ساکت و دست بسته نخواهند ماند.

ابو زهری خواهان حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی و افزایش فعالیت های مقاومتی فردی و سازمان یافته آنها شد.

در همین راستا، فراکسیون "تغییر و اصلاح" وابسته به جنبش حماس در پارلمان فلسطین نیز ورود شهرک نشینان صهیونیست به صحن های مسجد مبارک الاقصی و درگیری آنها با نمازگزاران فلسطینی را محکوم و آن را اقدامی در راستای جنگ دینی علیه مقدسات اسلامی و عقاید صهیونیستی مربوط به یهودی سازی مسجد الاقصی برشمرد.

فراکسیون تغییر و اصلاح، با صدور بیانیه ای خواهان خیزش مردمی برای دفاع از مسجد الاقصی و مقابله با تجاوزات بی وقفه به سرزمین و مقدسات فلسطینیان و متوقف کردن روند تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست شد.

این فراکسیون از مقاومت در کرانه باختری و قدس خواست که با استفاده از شیوه های خود به دفاع از مسجد الاقصی بپردازند و به هر وسیله ممکن جلوی تجاوزات رژیم اشغالگر قدس را بگیرند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و ورود شهرک نشینان صهیونیست به این مکان مقدس که به بهانه سالروز تخریب معبد موهوم صورت گرفت، درگیری های شدیدی میان آنها و نمازگزاران فلسطینی روی داد که منجر به زخمی شدن دست کم 15 فلسطینی و بازداشت 6 نفر دیگر از جمله دو زن شد.
 
 


کد مطلب: 199563

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/199563/ملت-فلسطین-برابر-تجاوز-مقدسات-ساکت-نمی-نشیند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com