کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قصد داعش برای حمله شیمیایی به انگلیس

پرس تی وی , 12 دی 1395 ساعت 11:35

وزیر امور امنیتی انگلیس با اشاره به قصد گروه تروریستی داعش برای انجام حمله‌های شیمیایی در این کشور از مردم این کشور خواست هر رفتار مشکوکی را گزارش دهند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بن والس" وزیر امور امنیتی انگلیس، در مصاحبه‌ای که روزنامۀ انگلیسی ساندی تایمز  منتشر کرد، گفت: عناصر داعش پیش از این در سوریه و عراق از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند و به گفتۀ مقام‌های اطلاعاتی تروریست‌ها می‌خواهند حمله‌های مشابهی را در بریتانیا انجام دهند.
 
والس با بیان اینکه داعش به دنبال انجام حمله‌هایی با «تلفات بالا» است، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند حداکثر مردمی را که ممکن است بکشند و بترسانند.
 
این مقام انگلیسی ادامه داد: آنها هیچ منع اخلاقی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم ندارند و اگر بتوانند این اقدام را در این کشور انجام می‌دهند. آمار تلفاتی که ممکن است حاصل شود، رقمی است که همه به شدت از آن وحشت دارند.
 
وی افزود: ما قطعاً گزارش‌های مربوط به استفادۀ داعش از سلاح‌های شیمیایی را در سوریه و عراق دیده‌ایم و یقیناً شاهد اشتیاق آنها برای انجام این حمله‌ها در اروپا بوده‌ایم.
 
وزیر امور امنیتی انگلیس متذکر شد: تروریست‌هایی که در پی شکست‌های داعش در سوریه و عراق به این کشور بازمی‌گردند، تهدیدی فزاینده علیه این کشور محسوب می‌شوند.
 
به نوشتۀ ساندی تایمز، در گزارش ماه گذشتۀ یوروپل به خطر حملۀ شیمیایی داعش در بریتانیا اشاره شده بود اما این نخستین بار است که یک وزیر از این تهدید سخن گفته است.
 
این هشدارها در حالی مطرح شده که برخی گزارش‌ها حاکیست حدود 200 عنصر تکفیری بریتانیایی «با مقاصد تروریستی» به این کشور بازگشته‌اند.
 
از میان حدود 800 انگلیسی که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به سوریه رفته بودند، تقریباً نیمی از آنها به کشور بازگشته و حدود 100 نفر از آنها کشته شده‌اند. مقام‌های این کشور همچنین در سال 2015 از رفتن 150 نفر به سوریه جلوگیری کرده‌اند.
 
در همین حال، والس بدون اینکه به جزئیات اشاره کند، آمار مربوط به سال 2016 را «بسیار مشابه» خواند.
 
وی همچنین با ابراز نگرانی شدید دربارۀ آزادسازی شهر موصل، پایتخت خودخواندۀ داعش در عراق، گفت: اگر این گروه تروریستی در موصل و دیگر مواضع خود شکست بخورد، ما می‌دانیم که شمار زیادی از انگلیسی هایی که برای داعش در سوریه می‌جنگند احتمالاً می‌خواهند به خانه بازگردند.
 
وی از مردم کشورش خواست با گزارش دادن رفتارهای مشکوک، در شناسایی عناصر افراطی و عوامل خارجی کمک کنند.
 
 


کد مطلب: 255623

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/255623/قصد-داعش-حمله-شیمیایی-انگلیس

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com