کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلسه هیأت امنا و مجمع عمومی اتحادیه جهانی زنان مسلمان

27 آذر 1395 ساعت 19:22

جلسه هیأت امنا و مجمع عمومی اتحادیه جهانی زنان مسلمان با حضور آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اعضای این اتحادیه، عصر شنبه 27 آذر 95 در تهران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این نشست ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) تأکید کرد: مشکل اساسی امروز ما، ضعف فعالیت های فرهنگی زنان مسلمان است که یکی از مهمترین اولویت های ما است.
 
وی افزود: زنان باید نسبت به نقش ارزنده خود در جامعه واقف باشند چرا که زنان مسلمان به ویژه در عصر ما می توانند در حل مشکلات جامعه نقش مهمی ایفا کنند.
 
آیت الله اراکی با اشاره به پیشنهاد اعضای اتحادیه زنان مسلمان مبنی بر تأسیس مؤسسه خیریه ای برای زنان مسلمان خاطرنشان کرد: ما در مجمع تقریب مذاهب مؤسسه خیریه بزرگی تأسیس و ثبت کرده ایم که وظیفه آن کمک به مناطق محروم مانند سوریه، عراق، فلسطین، یمن، میانمار و ... است. اما زنان مسلمان نیز می توانند هرکدام یک مؤسسه خیریه تأسیس کنند تا بتوانند به رشد خانواده های مسلمان کمک کند.
 
وی با تشکر از زحمات دکتر کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و اعضای فعال این اتحادیه، اعلام کرد که مجمع تقریب مذاهب از هر فعالیتی که در راستای خدمت به مسلمانان باشد و توسط زنان مسلمان در کشورهای مختلف انجام شود،حمایت می کند.
 
در ابتدای این نشست، دکتر "طوبی کرمانی" گزارش سالانه خود را از فعالیت های این اتحادیه ارائه داد و گفت: امسال در استان های مرزی ایران که ترکیبی از اهل سنت و شیعه هستند، از جمله استان های گیلان، کردستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی، با همکاری صمیمانه خود آنها برنامه های تقریبی تحت عنوان میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن برگزار کردیم.
 
وی افزود: در کشورهای خارجی از جمله لبنان، کویت، بحرین، گینه کوناکری، سیرالئون، افغانستان، انگلستان، سوریه و پاکستان نیز برنامه های تقریبی از سوی اعضای فعال اتحادیه برگزار شده است.
 
دکتر کرمانی برگزاری هم اندیشی و نشست های بین المللی، جایزه جهانی گوهرشاد در مشهد مقدس، بزرگداشت فاجعه منا در بندر ترکمن، نشست تخصصی زن و خانواده مسلمان در تهران، نشست تخصصی زن مسلمان و هنر متعالی در تهران، برگزاری کارگاه های آموزشی در آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه های امسال اتحادیه جهانی زنان مسلمان برشمرد.
 
در ادامه این نشست همچنین برخی اعضای اتحادیه به ارائه پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند. از جمله پیشنهادات ارائه شده در این نشست عبارت بود از: جهانی شدن اتحادیه و گسترش فعالیت های آن در تمام نقاط جهان، کمک خواستن از مسئولان کشورها برای حمایت از اتحادیه زنان مسلمان، حضور اعضای اتحادیه در تمام برنامه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... و همگام بودن فعالیت ها، تأمین مالی اتحادیه و تأسیس یک صندوق خیریه برای جذب افراد خیّر، تربیت نیروی انسانی تقریبی، صدور کارت شناسایی برای اعضای اتحادیه، تشکیل کمیته متشکل از بانوان بازرگان و فعالان اقتصادی، اکتفا نکردن به برگزاری همایش ها و سخنرانی ها و تبلیغ اتحادیه از طریق بروشور و شبکه های اجتماعی، تشویق بانوان فعال برای عضو شدن در اتحادیه.
 
دکتر کرمانی نیز ضمن درخواست از بانوان عضو برای فعالیت بیشتر در این اتحادیه، از آنان خواست تا در صورتی که افرادی فعال و توانمند در زمینه کمک مالی و فکری در کشورهای خود می یابند برای عضویت در این اتحادیه معرفی کنند.
 
 


کد مطلب: 254129

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/254129/جلسه-هیأت-امنا-مجمع-عمومی-اتحادیه-جهانی-زنان-مسلمان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com