کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عبورآل خلیفه از خطوط قرمز و آغاز فروپاشی رژیم بحرین

28 شهريور 1395 ساعت 18:53

تحلیگران سیاسی از افتادن رژیم بحرین در باتلاقی سخن می گویند که تلاش هایش برای رهایی ازآن، موجب فرور رفتن بیشتر می شود و به تعبیری این رژیم را به دالان تاریکی وارد می سازد که درنهایت به سقوط آن منجر می گردد.




 

بسمه تعالی

 
عبورآل خلیفه از خطوط قرمز و آغاز فروپاشی رژیم  بحرین
 
          
         تازه ترین بررسی ها از وضعیت سیاسی در بحرین، بیانگر تزلزل بیشترِ پایه های حکومت آل خلیفه و نشاندهنده افزایش پتانسیل های انقلابی در این کشور است. چنانکه در این خصوص، می توان به تشدید تحرکات سرکوبگرانه رژیم بحرین، به عنوان یکی ازنشانه های اصلی نگرانی مقامات این کشور از گسترش روزافزون فعالیت های انقلابی اشاره کرد.
      
     فعالیت هایی که با وجود انواع  مانع تراشی های حکومت آل خلیفه،  در چند ماه اخیر، مورد حمایت های بیشتری در منطقه وجهان قرار گرفته و بسیاری از مجامع مذهبی، بین المللی و شمار قابل ملاحظه ای از شخصیت های سیاسی مذهبی و علمی، پشتیبانی خود را ازآن اعلام کرده اند.
 
    
رژیم آل خلیفه دور تازه حرکت های سرکوبگرانه خود را علیه ملت بحرین، در بهار امسال آغازکرد و در پی انحلال «جمعیت الوفاق»، کوشید تا با سلب تابعیت از «آیت ا.. شیخ عیسی قاسم»، رهبر شیعیان این کشور، موانع تازه ای را در مسیر انقلاب مردمی این کشور ایجاد کند؛ 

     اقدامی که البته درعرصه عمل، نتایجی کاملاً متضاد با خواست رژیم بحرین درپی داشت و به افزایش دامنه حرکت های انقلابی وتعمیق پایه های این حرکت مردمی انجامید.

    در واقع با توجه به این امر بود که تحلیگران سیاسی از افتادن رژیم بحرین در باتلاقی سخن گفتند که تلاش هایش برای رهایی ازآن، موجب فرور رفتن بیشتر می شود و به تعبیری این رژیم را به دالان تاریکی وارد می سازد که درنهایت به سقوط آن منجر می گردد.

     مصادق بارز این امر، تلاش های مذبوحانه ای است که رژیم آل خلیفه بکار می برد تا در نمایشی مضحک، «آیت ا.. شیخ عیسی قاسم»، رهبر شیعیان این کشور را،  به بیدادگاه های خود کشانده و باعناوین جعلی محاکمه کند؛ ولیکن تاکنون کلیه کوشش هایش در این خصوص، به علت واهمه از واکنش های شدید مردم و افکارعمومی جهانی به شکست انجامیده است؛ شکستی که البته رژیم آل سعود و دولت های آمریکا و انگلیس به عنوان پشتیبانان حکومت بحرین در آن شریک هستند.  

    به هر ترتیب چنانچه بخواهیم عبارت دقیق تری را در باره اقدامات ماه های اخیر رژیم آل خلیفه و واکنش های ناشی از آن بکار بریم، باید به سخنان اخیر آیت ا.. اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید بحرینی، حسن جاسم الحایکی، مراجعه کنیم آنجا که وی تصریح کرده است که :
    آیت ا.. اراکی همچنین در جمع طلاب بحرینی جملاتی را در باره تازه ترین اعمال فشارها بر «آیت ا..شیخ عیسی قاسم» بکار برده که تحلیلی واقع بینانه از وضعیت متزلزل رژیم آل خلیفه محسوب می شود:

  دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اجتماع طلاب بحرینی با اشاره به ایستادگی ملت بحرین در برابر ظالمان، تأکید کرده است که :
   
 





 


کد مطلب: 245309

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/note/245309/عبورآل-خلیفه-خطوط-قرمز-آغاز-فروپاشی-رژیم-بحرین

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com