کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عمار حکیم:

وحدت عراق خط قرمز است و از آن کوتاه نخواهیم آمد

23 خرداد 1396 ساعت 23:48

عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق، امروز در جشن سومین سالگرد تاسیس الحشدالشعبی، تأکید کرد که وحدت عراق خط قرمز است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عمار حکیم در سخنانی در این مراسم که با پیام حیدرالعبادی و حضور فرماندهان الحشدالشعبی و نیز سفیر ایران در عراق همراه بود، با تأکید بر ضرورت کار برای تقویت و تحکیم وحدت در عراق، گفت: در مقابل هر تلاشی که وحدت کشور را خدشه دار کند، می ایستیم.

حکیم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرار داشتن عراق در آستانه پیروزی بر داعش، هشدار داد: تروریسم به آسانی از شرارت های خود دست بر نمی دارد، بنابراین باید هوشیار باشیم.

عمار حکیم به احتمال بروز اختلال های امنیتی در زمانی که داعش به پایان راه خود رسیده، اشاره کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که این گروه، هسته های خفته خود را در عراق بیدار کند و همه باید برای خنثی کردن این تلاش ها هوشیار و مراقب باشیم و فرصت ها را برای ضربه زدن به امنیت کشور از آنان بگیریم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در انتقادی تلویحی از قدرت های خارجی و بدون نام بردن از ایالات متحده آمریکا، گفت: نیروهای خارجی که عراق را از 2003 میلادی اشغال کردند، همان هایی هستند که از دیکتاتور عراق حمایت می کردند.

وی این جمله را که "آنها با اشغال عراق آزادی و دموکراسی را به ارمغان آورده اند" را امری اشتباه خواند و تلاش ها و جهاد ملت عراق، از جمله در انتفاضه شعبانیه و مجاهدت های پس از آن را عامل اصلی سقوط دیکتاتور دانست.



 


کد مطلب: 271445

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/271445/وحدت-عراق-خط-قرمز-کوتاه-نخواهیم-آمد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com