کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ترکمن ها قومی وحدت آفرین هستند/ استان گلستان الگو و نماد اساسی وحدت اسلامی

22 ارديبهشت 1396 ساعت 14:07

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان گلستان می تواند یک الگو و نماد اساسی در زمینه وحدت اسلامی برای کشور باشد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سیدرضا صالحی امیری شامگاه پنجشنبه در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: امروز در کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به توجه به ریشه های هویتی خود از جمله هویت های قومی داریم که در برخی استان ها این مساله بیشتر احساس می شود.
 
وی اظهار داشت: امروز عناصر هویتی، عناصر فراسیاسی هستند و باید اعتماد هویتی در آنان ایجاد کنیم.
 
صالحی امیری ادامه داد: اعتماد هویتی به معنای آن است که نگذاریم در یک نقطه ایجاد مناقشه شود و در آنجا وحدت حاکم باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحقیقات خود و صحبت هائی که در گذشته با اهل سنت در منطقه گلستان داشته، گفت: ترکمن ها آیت الله نورمفیدی را باور دارند و نوع نگاه و حضور او را ارج می نهند و در واقع براساس اعتماد به وی، این وحدت در منطقه حاکم شده است.
 
صالحی امیری افزود: آنچه در جغرافیا برای نسل های بعدی باقی می ماند، عناصر وحدت بخش با عمق هویتی است.
 
صالحی امیری عنوان کرد: اگر در همه قومیت ها این نگاه وجود داشت، از ابتدای این انقلاب تاکنون این همه هزینه پرداخت نمی کردیم و در واقع امروز حضور اهل سنت در گلستان نه تنها یک تهدید نیست، بلکه یک فرصت است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: متاسفانه یک عده کوتاه بین در جامعه ارزش وحدت هویتی را نمی دانند و همیشه در حال ایجاد تفرقه و شکستن این وحدت هستند.
 
صالحی امیری در ادامه به شهیده مرجان نازقلیچی فرماندار فقید بندرترکمن از شهدای فاجعه منا اشاره کرد و گفت: شهیده نازقلیچی نه تنها یک زن، بلکه یک مدیر، یک ترکمن، یک اهل سنت و یک شهیده است و این پنج خصوصیت در کمتر کسی دیده می شود.
 
وی یادآور شد: وی باید به عنوان اسطوره زن موفق ملی مطرح شود، به همین دلیل خیابانی در تهران به نام وی نامگذاری خواهد شد و سردیس این شهیده در یکی از میادین تهران نصب می گردد که این کارها باید در استان گلستان هم انجام شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بنا داریم تا یک فیلم سینمائی از این شهیده که جذاب برای زنان باشد در همه ابعاد شخصیتی او بسازیم، زیرا در آینده این فیلم کمک های زیادی به جامعه هدف (اهل سنت) در چسبندگی هویت دینی و ملی می کند.
 
صالحی امیری با تاکید بر چسبندگی هویتی، ادامه داد: برای این کار نیاز شدید به عناصر هویتی که همان وحدت است داریم و استان گلستان  می تواند یک الگو و نماد اساسی در این زمینه برای کشور باشد.
 


کد مطلب: 267919

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/267919/ترکمن-قومی-وحدت-آفرین-هستند-استان-گلستان-الگو-نماد-اساسی-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com