کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تلاش در ایجاد وحدت مسلمین از ویژگی های آیت الله رفسنجانی بود

22 دی 1395 ساعت 9:15

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: تلاش در جهت ایجاد وحدت مسلمین از ویژگی های آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی بود.


«آخوند عبدالجلیل فرهمند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با تسلیت رحلت یار دیرین امام ( ره) و مقام معظم رهبری، افزود: ارتحال ملکوتی امیرکبیر زمان را محضر مقام معظم رهبری و نماینده معزز ولی فقیه در استان گلستان حضرت آیت الله نورمفیدی و خانواده آن مرحوم و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم.
وی گفت: آیت الله رفسنجانی ویژگی های ممتاز بسیاری داشتند و بهترین ویژگی این عالم ربانی تلاش برای حفظ وحدتی بود که امام راحل (ره) در بین اقوام و مذاهب مختلف کشور ایجاد کرده بود.
رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اذعان بر اینکه مردان بزرگ تاریخ نام و یادشان همیشه در دل جامعه انسانی زنده می ماند، تصریح کرد: این مرد الهی برای بیداری امت اسلامی و حفظ همدلی و انسجام اسلامی تلاش های فراوانی انجام دادند.
وی، ادامه داد: ایجاد روابط دیپلماتیک و سیاسی با اکثر ملل مسلمان و غیر مسلمان از او چهره ای سیاستمدار ساخته بود که از نظر جهانیان قابل احترام بود.
مدرس حوزه علمیه ضیائیه شهر فراغی با تاکید بر تلاش فراوان آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حفظ وحدت و همگرایی مسلمین، اظهار کرد: ایشان برای عملی کردن این امر خطیر حاضر شد با برخی از علما، روحانیون و شخصیت های اهل سنت به مناظره و گفتگوی مستقیم و غیر مستقیم بنشیند.
وی، افزود: تلاش های مستمر این مرد الهی بی نتیجه نماند و اکنون شاهد رشد و گسترش اتحاد و همگرایی امت اسلامی در همه زمینه ها هستیم.
به گفته آخوند فرهمند؛ آیت الله رفسنجانی با عزت زیست و با عزت از دنیا رفت و با عزت و سربلندی به دیدار خداوند خویش می رود.
 


کد مطلب: 256597

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/256597/تلاش-ایجاد-وحدت-مسلمین-ویژگی-های-آیت-الله-رفسنجانی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com