کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین:

مسکو اجازه نمی دهد سوریه مانند لیبی و سومالی شود

ایرنا , 8 خرداد 1395 ساعت 11:48

رئیس جمهوری روسیه در نشست مشترک خبری با نخست وزیر یونان با اشاره به روند اوضاع در سوریه گفت: روسیه اجازه نخواهد داد که سوریه مانند لیبی و سومالی شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ولادیمیر پوتین افزود: جنگنده های روسیه مواضع تروریست ها را هدف قرار می دهند و با ارتش و مردم سوریه کاری ندارند و این اقدام برای ریشه کن کردن تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و جهان یک امر ضروری است.

رئیس جمهوری روسیه در رابطه با مسائل کردهای سوریه و احتمال تشکیل دولت مستقل کُرد، گفت: روسیه در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی کند و مساله کُردها مربوط به کشورشان است.

وی با انتقاد از عملکرد آمریکا تصریح کرد: آمریکا به وعده ها و تعهدات خود عمل نمی کند؛ برای مثال می توان به تلاش این کشور برای نصب سامانه های موشکی در رومانی و لهستان اشاره کرد که روسیه را تهدید می کند.

پوتین ادامه داد: آمریکایی ها ادعا می کردند که این موشکها برای مقابله با تهدیدات هسته ای ایران در رومانی نصب می شود اما اکنون که مسأله پرونده صلح آمیز هسته ای ایران پس از توافق با گروه 1+5 حل شده است، چرا آمریکا همچنان بر نصب موشک های خود در رومانی و لهستان تأکید دارد؟

رئیس جمهوری روسیه اظهارکرد: آمریکا در رابطه با تعهدات و گفتار خود صادق نیست و ما برای دفاع از خود تمام تدابیر امنیتی را به کار خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد که امنیت کشور و شهروندان ما به خطر بیفتد.

وی نقش برخی از کشورهای عربی در روند حل بحران سوریه را غیر سازنده توصیف کرد و گفت: با حل بحران سوریه، صلح و آرامش واقعی به منطقه باز می گردد و تهدید تروریسم برای منطقه و جهان از بین می رود، اما متأسفانه تعدادی از کشورهای عربی منطقه در این زمینه صادقانه گام بر نمی دارند.

نخست وزیر یونان نیز در این نشست مشترک خبری، با اعلام حمایت از حل مسأله اوکراین بر اساس توافق مینسک گفت: یونان در جمع سازمان های بین المللی همیشه از ایجاد صلح و آرامش و حل اختلافات از راه گفت و گو حمایت می کند.

"الکسیس چیپراس" افزود: یونان به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو(پیمان آتلانتیک شمالی) ضمن پابندی به تعهدات خود، درصدد توسعه روابط همه جانبه با تمام کشورهای جهان از جمله روسیه، کشورهای آسیاسی، خاورمیانه و خاور دور است.

وی اظهارداشت: نقش یونان درجمع کشورهای اروپایی و سازمان های بین المللی بسیار مهم است، زیرا همیشه از ایجاد صلح و آرامش ازطریق گفت و گوهای سازنده حمایت می کند.

نخست وزیر یونان تصریح کرد: اروپای امن با حضور روسیه در روند حل و فصل اختلافات و تنش ها و همچنین همکاری های سازنده میان روسیه، اتحادیه اروپا و ناتو شکل می گیرد.
چیپراس گفت: یونان از حل بحران سوریه از طریق گفت و گو حمایت می کند و همه باید برای حل هرچه سریع تر این بحران که باعث هجوم پناهجویان به کشورهای اروپایی شده است، تلاش و اقدام کنند.

وی سفر رئیس جمهور روسیه به آتن را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: توسعه روابط راهبردی در تمام زمینه ها به ویژه بعد از امضای چندین توافقنامه و تفاهمنامه بین دو کشور، فراهم شده است.

''ولادیمیر پوتین" برای یک دیدار رسمی دو روزه از یونان روز گذشته وارد آتن شد و با" چیپراس" نخست وزیر یونان دیدار کرد؛ مسکو و آتن در این دیدارها بر گسترش روابط تأکید کردند.

رسانه های خبری یونان نیز گزارش دادند: دولت یونان حدود 2 هزار پلیس و نیروی امنیتی برای تأمین امنیت پوتین و هیات همراه به کار گرفته  و رئیس جمهوری روسیه نیز حدود 270 نیروی امنیتی ویژه را به یونان آورده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قرار است امروز (شنبه) به معبد مقدس "اتوس" واقع در شمال یونان سفر کند.


کد مطلب: 232890

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/232890/مسکو-اجازه-نمی-دهد-سوریه-مانند-لیبی-سومالی-شود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com