کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجاج مصری نجات یافته از فاجعه منا:

در منا قیامتی برپا بود/ پلیس به التماس های حجاج توجهی نداشت

13 مهر 1394 ساعت 11:26

چند نفر از حجاج مصری نجات یافته از فاجعه دردناک منا، مشاهدات خود را از این واقعه بیان کرده اند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه خبری "رصد"، یکی از نجات یافتگان مصری فاجعه منا،در شرح این واقعه گفت: قیامتی بر پا بود؛ بیش از یکساعت حجاج در فشاری طاقت فرسا بودند و جسدها زیر پا تلنبار شده بود.
 
این حاجی مصری افزود: بعد از گذشت زمان کوتاهی حس کردم چیزی پای مرا نیش می زند، با تلاش فراوان توانستم زنی را ببینم که در زیر پا جان می داد اما با آخرین رمقی که در وجودش مانده بود، پایم را گازگرفت تا متوجه شوم و او را نجات دهم، اما اگر این زن مادرم هم بود نمی توانستم کاری برایش انجام دهم.
 
"محمد جزار" از دیگر حجاج نجات یافته مصری نیز گفت: مردانی که همسر و فرزندان شان را از دست داده بودند، پس از به هوش آمدن و فهمیدن ماجرا، حالتی از ترس آنان را فراگرفته بود و به حالت جنون افتاده بودند.
 
"محفوظ الطویل" دیگر حاجی نجات یافته مصری گفت: زمانی که فشار جمعیت را دیدم به مقر انتظامی رفتم و از آنان کمک خواستم و به آنان التماس کردم که در را بازکنند تا حجاج از مرگ نجات یابند اما آنان گفتند ورود ممنوع است، و مردم را به شدت دور کردند.
 وی افزود: برای نفوذ به داخل مقر آنان خودم را زیر خودروی  آتش نشانی مخفی کردم و وارد مقر شدم، اما آنان نیز
بدون توجه به التماس های من از کمک خودداری کردند که در همین حین یکی از درها با فشار مردم باز شد و من با هجوم مردم بر زمین افتادم و بیهوش شدم.
 
حاج محفوظ در پایان گفت: اگر عملیات نجات سریع تر انجام می شد، اگر هیلکوپترها نیز به کمک می آمدند، اگر بجای سربازان کم سن و سال، نظامیان باتجربه درمیدان حادثه بودند و اگر راه حجاج را نمی بستند قطعا شمار قربانیان این حادثه از این تعداد کمتر بود.
 


کد مطلب: 207492

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/207492/منا-قیامتی-برپا-پلیس-التماس-های-حجاج-توجهی-نداشت

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com