>> خبرگزاری تقریب (TNA) - دفتر یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مالزی گشوده شد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفتر یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مالزی گشوده شد

ایرنا , 22 دی 1395 ساعت 10:46

دفتر یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به منظور ادای احترام مقامات مالزیایی به این شخصیت برجسته، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی گشوده شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دفتر یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی از امروز (چهارشنبه) به مدت سه روز در سفارت کشورمان در مالزی گشوده است تا مقام های این کشور جنوب شرق آسیا و دیپلمات های خارجی مقیم مالزی با نگارش آخرین جملات خود درباره آن مرحوم نسبت به این شخصیت برجسته ادای احترام کنند.
 
در نخستین ساعات گشایش این دفتر، مقام های مالزیایی و سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف از جمله سنگاپور، اوکراین و غنا با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور با نوشتن متن هایی نسبت به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی ادای احترام کرده و با ملت و دولت ایران ابراز همدری کردند.
 
کمیسیونر عالی سنگاپور در دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن اعلام همدردی با دولت و ملت ایران و خانواده آن مرحوم، به نقش تاثیرگذار رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یک چهره برجسته و سیاستمداری بزرگ در صلح در منطقه خاورمیانه اشاره کرد.
 
سفیر اوکراین نیز با حضور در محل سفارت ایران در مالزی ضمن ادای احترام به آیت الله هاشمی رفسنجانی در مطالبی به مناسبت یادبود رئیس جمهور پیشین ایران، از وی به عنوان 'مرد چشم اندازها' یاد کرد و تسلیت صمیمانه خود را به دولت و ملت ایران بیان نمود.
 
سفیر اوکراین از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان نخستین رئیس جمهوری اسلامی ایران که از این کشور دیدن کرده و کمک شایانی به روابط دوستانه ایران و اوکراین نموده است، یاد کرد و این تلاش را گرامی و به یادماندنی خواند.
 
کمیسیونر عالی غنا نیز به نمایندگی از دولت و ملت این کشور درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را صمیمانه تسلیت گفت و برای آرامش روح این شخصیت برجسته دعا کرد.
 

 
 


کد مطلب: 256641

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/256641/دفتر-یادبود-ارتحال-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-مالزی-گشوده

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com