کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش از 60 درصد یمنی‌ها در آستانۀ قحطی

26 اسفند 1395 ساعت 13:42

آژانس غذای سازمان ملل هشدار داد که با تداوم حملات هوایی بی‌امان سعودی‌ها بیش از نیمی از مردم یمن در آستانۀ قحطی قرار دارند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، برنامه جهانی غذای سازمان ملل،  با انتشار گزارشی اعلام کرد که 60 درصد یمنی‌ها یعنی 17 میلیون نفر از نظر وضعیت غذایی در بحران یا اضطرار به سرمی‌برند.

در این گزارش آمده است: اگر کمک‌های بشردوستانه در ماه‌های آینده به دست افراد نیازمند نرسد ممکن است اوضاع به نحو چشمگیری رو به وخامت بگذارد.

برنامۀ جهانی غذای سازمان ملل هشدار داد، استان‌های تعز و حدیده درصورتی‌که کمک‌های بیشتر دریافت نکنند در معرض قحطی قرار می‌گیرند.

در ادامۀ این گزارش آمده است این دو استان، بالاترین میزان سوءتغذیۀ حاد را در این کشور به خود اختصاص داده‌اند که در تعز 17 و در حدیده 25 درصد است؛ بر اساس این گزارش، استان‌های لحج، ابین، صعده، حجه و شبوه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

طبق اعلام یک مؤسسۀ حقوق بشر، در حملات هوایی عربستان به یمن از فروردین 1394 تاکنون بیش از 12 هزار نفر کشته شده‌اند؛ حملات سعودی‌ها به زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی نیز خسارت‌های زیادی وارد کرده است.

"استفان اوبراین" معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه، ماه گذشتۀ میلادی هشدار داد 4 کشور جهان با خطر گرسنگی و قحطی مواجه‌اند که در میان آن‌ها یمن در جایگاه نخست قرار دارد؛ وی افزود: تعداد مبتلایان به گرسنگی مزمن در این کشور در ماه فوریه نسبت به ماه قبل 3 میلیون نفر بیشتر شده است.
 
 


کد مطلب: 262941

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/262941/بیش-60-درصد-یمنی-ها-آستانۀ-قحطی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com