کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری جشن عید غدیر در مرکز اسلامی انگلیس

31 شهريور 1395 ساعت 10:05

جشن عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، شامگاه سه شنبه با حضور جمع کثیری ازعاشقان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، برنامه جشن عید غدیر، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع شد و سپس با پخش نمآهنگها و سرودهای ویژه جشن عید غدیر که در وصف حضرت امیر المومنین امام علی (ع) تهیه شده بود، ادامه یافت.
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر شمالی، رییس مرکز اسلامی انگلیس که سخنران این مراسم بود، با عرض تبریک و تهنیت عید مبارک و خجسته غدیر، مطالبی را در مورد آخرین سفر حج پیامبر(ص) و ابعاد واقعه غدیر خم بیان کرد.
 
رییس مرکز اسلامی انگلیس بیان داشت: این واقعه و حدیث غدیر در کتاب های شیعه و بسیاری از کتاب های اهل سنت به تواتر نقل شده است و به همین دلیل هیچ تردیدی در اصل آن نیست و تفاوتی اگر در این میان وجود دارد در تفسیرهای صورت گرفته درخصوص این واقعه است.
 
دکتر شمالی در ادامه به آیات قرآن کریم که درخصوص این واقعه نازل شده است، همچون آیه سوم سوره مائده که به آیه 'اکمال ' معروف است و نیز آیه 67 سوره مائده که آیه تبلیغ نامیده شده است، اشاره کرد و گفت: این آیات مؤید اهمیت واقعه غدیر و جایگاه ارزشمند آن، بشمار می آیند.
 
وی تاکید کرد: اگر واقعه غدیر خم نبود، بدون تردید دین اسلام و اراده حکیمانه خداوند کامل نمی شد. بنابراین در غدیر خم پروردگار متعال نعمت خود را کامل کرد و پیامبر اسلام نیز با ابلاغ ولایت و جانشینی امام علی (ع) ماموریت الهی خود را تکمیل کرد.
 
دکتر شمالی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) دین خود را در غدیر بیمه کرد. از این رو وظیفه ما این است که غدیر را بفهمیم و شاکر نعمت ولایت باشیم.
 
رییس مرکز اسلامی گفت: اگر قدردان نعمت ولایت چه به لحاظ نظری و چه عملی نباشیم، این نگرانی هست که به دلیل ناسپاسی از این نعمت الهی محروم شویم.
 
قرائت قطعات اشعار زیبایی در منقبت مولای متقیان علی (ع) و همچنین مولودی خوانی یکی از مداحان اهل بیت در وصف مولی الموحدین حضرت علی (ع) نیز از دیگر برنامه های این جشن باشکوه بود.
 
به مناسبت بزرگداشت عید سعید غدیر، جشن های مشابهی به زبان های انگلیسی و عربی برای دیگر مسلمانان انگلیسی زبان و عرب زبان مقیم لندن و ملیت های مختلف در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.
 
مسلمانان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و عاشقان علی علیه السلام در دیگر مراکز اسلامی و هیئت های مذهبی انگلستان نیز عید بزرگ امامت و ولایت را گرامی داشتند.
 


کد مطلب: 245535

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/245535/برگزاری-جشن-عید-غدیر-مرکز-اسلامی-انگلیس

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com