کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بشار اسد:

مداخله‌های خارجی با هدف تغییر هویت و تقسیم ما ادامه دارد

ایسنا , 17 مرداد 1396 ساعت 10:08

بشار اسد تأکید کرد که نقاط ضعف کشورهای عربی مشابه است و هدف قرار گرفتن کشورهای عربی نیز از سوی خارج یکسان است، اما تحت عناوین و اسامی مختلف انجام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بشار اسد" رئیس ‌جمهوری سوریه در دیدار با هیئت پارلمانی متشکل از احزاب تونسی اعلام کرد: سفرهایی که هیئت‌های تونسی به سوریه در سطوح مختلف مردمی و پارلمانی داشته و دارند، نشان از یک پویایی و تحرک داخل جامعه تونس است؛ این سفرها به منظور مذاکره و اطلاع از واقعیت اوضاع، مهم است.

بشار اسد عنوان داشت: هوشیاری مردمی نسبت به واقعیتها بیشتر شده و نقش پارلمان‌های عربی به منظور تبادل کارشناسی‌ها و ایجاد فضای مذاکرات تنها برای اوضاع کنونی نیست بلکه درباره آینده نیز مهم است، چرا که مداخله‌های خارجی با هدف تغییر هویت‌ و تقسیم ما به طوایف و گروه‌های کوچکتر ادامه خواهد داشت.

اعضای هیئت پارلمانی تونس نیز تأکید کردند، هیئت تونسی به منظور بیان موضع ملت تونس به سوریه سفر کرده‌ است که حامی ملت سوریه‌ای بوده که به رغم حمایت خارجی از حملات تروریست‌ها پایدار ایستاده‌اند.

اعضای هیئت از روند آشتی‌ها در سوریه و اصرار بر پیروزی و بازسازی کشور تقدیر کردند و بر عزم خود برای فعال سازی بیشتر هماهنگی بین دو پارلمان تونس و سوریه در تمامی زمینه‌ها تأکید کردند.

"صبحی بن فرج" نماینده پارلمان تونس اظهار داشت: این دیدار مثمر ثمر و دوستانه بوده و منعکس کننده روابط دو ملت است که همچنان پابرجاست، چرا که هیئت‌های تونسی در سطوح مختلف به سوریه سفر می‌کنند.

بن فرج تصریح کرد: قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور تأثیری بر روابط دوستانه دو ملت نگذاشته و ما از تحولات مثبت در روابط و از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک با سوریه ابراز خرسندی می‌کنیم.
 


کد مطلب: 278539

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/278539/مداخله-های-خارجی-هدف-تغییر-هویت-تقسیم-ادامه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com