کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

يمن در آتش و خون / حملات عربستان به مکانهاي غيرنظامي و زيرساختها متمرکز شده‌است

10 ارديبهشت 1394 ساعت 9:21

جنگنده‌هاي سعودي در ششمين هفته حملات به يمن به مکانهاي غير نظامي و مهم و حياتي متمرکز شده‌اند و درتلاشند باتوجه به شکست گزينه‌هاي نظامي موفقيتهاي ميداني به دست آورند.



به گزارش خبرگزاري تقريب (تنا) باوجود حمايت هوايي سعوديها از تروريستهاي القاعده در فرودگاه عدن، ارتش و کميته هاي انقلابي يمن، موفق به هلاکت دستکم بيست تروريست در اين فرودگاه شدند.

گزارشها حاکيست با عقب نشيني عناصر القاعده و هواداران منصورهادي، رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن، از دو پايگاه نظامي در مأرب، خبرها از فرارگستردة تروريستها بسوي استان حَضْرَموت حکايت دارد.
با اينحال، مناطق مختلف استانهاي صنعا، صعده، تعز، لحج و چند منطقة مرزي يمن بارها هدف حملات توپخانه اي و هوايي عربستان قرارگرفت.

جنگنده‌هاي سعودي در ششمين هفته حملات خود به يمن به مکانهاي غير نظامي و مهم و حياتي متمرکز شده‌اند. به گزارش شبکه تلويزيوني المنار ، جنگنده‌هاي سعودي با توجه به شکست گزينه‌هاي نظامي پس از گذشت بيش از يک ماه از آغاز حمله به يمن در تلاشند موفقيتهاي ميداني به دست آورند.

گزارشگر المنار با اشاره به تصوير آتش سوزي گسترده در يک  مجتمع تجاري در عدن گفت اين ساختمان را جنگنده‌هاي سعودي که در منطقه خور مکسر قرار دارد بمباران کردند. يک نفر گفت:« کسي در اين ساختمان حضور نداشت . اينکه مي گويند حوثي‌ها در آنجا بودند اين طور نيست خبري از حوثي‌ها نيست. تعدادي کارگر بنگلادشي در اين ساختمان بودند.»

همچنين درپي ممانعت سعوديها از ورود دارو به يمن،هفتاد درصد بيمارستان‌هاي اين کشور بعلت نبود امکانات، در آستانه تعطيلي قرارگرفته‌است.

قرار است امروزکارکنان فرودگاه صنعا، تجمع اعتراض آميزي در واکنش به حمله جنگنده‌هاي عربستان به اين فرودگاه برگزارکنند. 
 


کد مطلب: 190301

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/190301/يمن-آتش-خون-حملات-عربستان-مکانهاي-غيرنظامي-زيرساختها-متمرکز-شده-است

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com