>> خبرگزاری تقریب (TNA) - همایش عاشورا و اهل سنت در گنبد کاووس برگزار شد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش عاشورا و اهل سنت در گنبد کاووس برگزار شد

تنا - استان گلستان

10 مهر 1396 ساعت 8:08

همایش «عاشورا و اهل سنت» با حضور ائمه جمعه، طلاب، روحانیون شیعه و سنی، مسئولان و عموم مردم شامگاه یکشنبه در مسجد اهل سنت آخوند طلابی گنبد کاووس برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، امام جمعه اهل سنت نگین شهر در این همایش با اشاره به فضائل و برکات ماه محرم و روز عاشورا، اظهار کرد: وحدت و همدلی پیروان مذاهب شیعه و سنی در ایران حاصل ارادت، مودت و محبت پیروان این دو مذهب به اهل بیت پیامبر (ص) است.

«آخوند ابوبکر خوجملی» افزود: علاقه و عشق اهل سنت به اهل بیت پیامبر(ص) به صورت کاملا اعتقادی و جزئی از ایمان آنها است.

به گفته وی؛ دوست داشتن اهل بیت(ع) جزو نقاط مشترک میان شیعه و اهل سنت است و همه مسلمانان باید ضمن احترام به مقدسات یکدیگر در صدد تقویت وحدت امت اسلام باشند.

امام جمعه گنبد کاووس نیز در این همایش با تسلیت ایام تاسورا و عاشورای حسینی، تصریح کرد: این جلسه سراسر برادری و مهربانی، نشان دهنده عظمت و احترام امام حسین علیه السلام در میان جامعه اهل سنت این شهرستان است.

«حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی» ادامه داد: هدف امام حسین (ع) از نهضت عاشورا حب دنیا و رسیدن به جاه و مقام نبود؛ بلکه احیاء فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش رسول الله (ص) بود.

به گفته وی؛ سید و سالار شهیدان کربلا(ع) مرگ با عزت را بهتر از زندگی ذلیلانه می ­دانست.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس نیز در این همایش با بیان اینکه واقعه عاشورا دارای عبرت های بی شماری برای مسلمانان است، گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا درس چگونه زندگی کردن و چگونه مردن را به ما آموخت.

«آخوند عبدالباسط نوری زاد» اظهار کرد: امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش با از خودگذشتگی و نثار جانشان، آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن را به انسان های آزادی خواه آموختند.

به گفته وی؛ وحدت و همدلی رمز موفقیت مسلمانان و عامل حل مشکلات آنان است و عموم امت مسلمان باید در جهت تقویت همگرایی و اخوت اسلامی گام بردارند.


کد مطلب: 286378

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/286378/همایش-عاشورا-اهل-سنت-گنبد-کاووس-برگزار

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com