کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار آذربایجان غربی:

​قرآن مایه وحدت است/ جامعه قرآنی کشور جنایت نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم کرد

تنا - استان آذربایجان غربی

19 شهريور 1396 ساعت 9:56

استاندار آذربایجان غربی گفت: قرآن مایه وحدت است و این انسجام و اتحاد در آذربایجان غربی با توجه به وجود اقوام و مذاهب مختلف باید تداوم داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، قربانعلی سعادت عصر دیروز در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه اظهار داشت: قرآن محور وحدت بین مذاهب اسلامی در ایران اسلامی به ویژه در رنگین کمان اقوام و ادیان، آذربایجان غربی است که فعالیت تشکل های مردمی در این استان نیز نشان دهنده تحول فرهنگ قرآنی در آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپلتیک آذربایجان غربی، تصریح کرد: با توجه به هم مرزی استان با سه کشور خارجی شاهد تلاش شبکه های ماهواره ای برای انحراف جوانان این خطه هستیم اما با این وجود جوانان استان در عرصه قرآن افتخار می آفرینند که جای شکرگزاری دارد.

همزمان با مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیانیه جامعه قرآنی کشور و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات سراسری قرآن در محکومیت جنایات نسل کشی مسلمانان در میانمار قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: ما قاریان، حافظان، مدرسان و مبلغان کتاب قرآن این روزها در شرایطی کنار یکدیگر ایام مسابقات سراسری را طی می‌کنیم که در خارج از مرزهای کشورمان، مدافعانی هستند که از جان و مال و نوامیس مملکت در مقابل وحشی‌گری غرب و عوامل آن ایستاده؛ و با خون خود مرزهای جمهوری اسلامی ایران را حراست و پاسداری می‌کنند.

این بیانیه افزوده است: این روزها قلب امام زمان عجل‌الله‌فرجه و جد بزرگوارشان رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله از مظلومیت و قتل‌عام امت رسول خدا در کشور میانمار سرشار از تألم و درد و رنج است.

ما همه با هم ضمن این‌که نسل‌کشی مردم مظلوم و مسلمان میانماری را توسط عوامل خودفروخته و فریب‌خورده غربی‌ها محکوم می‌نماییم، هم‌قسم می‌شویم تا صدای مظلومیت آنان را به گوش دیگر قاریان و حافظان و اساتید و معلمان و مردم مسلمان جهان برسانیم.
 


کد مطلب: 282976

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/282976/قرآن-مایه-وحدت-جامعه-قرآنی-کشور-جنایت-نسل-کشی-مسلمانان-میانمار-محکوم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com