کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار یونیسف درباره بروز فاجعه انسانی درمیان آوارگان گرفتار در لیبی

11 اسفند 1395 ساعت 15:31

صندوق کودکان ملل متحد درباره شرایط وخیم زنان و کودکان آواره گرفتار شده در لیبی اعلام کرد: دهها هزار زن و کودک در لیبی در اردوگاهها در شرایطی بسیار ناگوار به سر می برند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که فاجعه ای انسانی در میان آوارگان گرفتار در لیبی در حال رخ دادن است که ممکن است پیامدهای آن نسل ها ادامه داشته باشد.
 
شبکه خبری یورونیوز در گزارشی درباره شرایط بسیار ناگوار زنان و کودکان آواره گرفتار شده در لیبی اعلام کرد:
دهها هزار زن و کودک اکنون در لیبی در اردوگاهها در شرایطی بسیار ناگوار به سر می برند؛ آنها می خواستند از طریق خاک لیبی راهی اروپا شوند اما مقامات لیبیایی جلوی آنها را گرفتند.
 
صندوق کودکان ملل متحد(یونیسِف)، با انتشار گزارشی تصویر هشدار دهنده ای درباره شرایط زندگی آوارگان گرفتار در خاک لیبی به دست داد.
 
یکی از این کودکان آواره به گزارشگر این شبکه خبری می گوید سفرش به لیبی بسیار خطرناک بوده است؛ افراد زیادی در طول این سفر جان خود را از دست دادند. خدا جان مرا نجات داد. خود من نیز در بیابان مریض شدم بدون آنکه آب و غذایی داشته باشم. تا اینکه سرانجام به لیبی رسیدم و در این جا بازداشت شدم. وی می گوید، ماموران پلیس لیبی ما را کتک زدند، شلاق می زدند و با ما مانند بردگان رفتار می کردند.
 
"افشان خان"هماهنگ کننده ویژه یونیسف در امور آوارگان و بحران مهاجران در اروپا در این باره اعلام کرد: تنها کاری که این آوارگان برای تأمین نیازهای خود می توانند، انجام دهند تن فروشی است.
 
افشان خان افزود: ما شاهد روی دادن یک فاجعه انسانی هستیم که طی نسل ها ادامه خواهد یافت؛ زیرا به محض آنکه این کودکان سر از خیابان ها در آورند، به سختی می توان آنها را از خیابان ها جمع آوری کرد.
 
یونیسف از اتحادیه اروپا خواست حمایت خود را از این کودکان در معرض تهدید بیشتر کند.
 
 


کد مطلب: 261573

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/261573/هشدار-یونیسف-درباره-بروز-فاجعه-انسانی-درمیان-آوارگان-گرفتار-لیبی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com