کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانیون اهل سنت آذربایجان غربی عنوان کردند

​ضرورت تشکیل "جبهه مقاومت اسلامی" در جهان اسلام/ شکل‌گیری هویت یکپارچه اسلامی پایانی بر توطئه ها خواهد بود

24 فروردين 1396 ساعت 10:01

علمای اهل سنت آذربایجان غربی ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به سوریه عنوان کردند: راهکار مقابله با نظام استکباری و پایان دادن به توطئه آنها ایجاد وحدت و همبستگی در دنیای اسلام با تشکیل یک "جبهه مقاومت اسلامی" است.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، به دنبال حمله موشکی آمریکا به سوریه علما و روحانیون اهل سنت آذربایجان غربی همچون سایر مسئولان کشور نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند ضمن اینکه برای پایان دادن به جنایات کشورهای استکباری راهکارهایی ارائه دادند.
این حمله به گفته مقامات دولت آمریکا، به تلافی حمله شیمیایی به شهر ادلب انجام گرفته است. آمریکایی ها بدون اینکه هیچ مدرکی دال بر نقش دولت سوریه در این جنایت هولناک داشته باشند، پایگاه الشعیرات، یکی از پایگاه های مهم ارتش سوریه را مورد حمله موشکی قرار دادند.
امام جمعه شهرستان اشنویه معتقد است زمان آن فرا رسیده که همه امت اسلامی، نخبگان، علما و آنهایی که به وحدت واقعی جامعه اسلامی اعتقاد دارند یک "جبهه مقاومت اسلامی" و "وحدت امت اسلامی" در مقابل هجمه های ناجوانمردانه نظام استکباری تشکیل دهند.
ماموستا سیدمصطفی خاتمی اظهار کرد: براساس قواعد بین الملل حمله آمریکا به سوریه هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.
وی افزود: بعد از گذشت چند روز از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه "حکومت بشار اسد یک واقعیت سیاسی است و حل بحران این کشور راه نظامی ندارد بلکه باید از راه قانونی، سیاسی و دیپلماتیک حل شود" شاهد حمله موشکی به سوریه با بهانه های واهی بودیم.
 خاتمی یادآور شد: دونالد ترامپ با صدور فرمان حمله به پایگاه هوایی در استان ادلب سوریه نشان داد که حرف هایی که می زند هیچ انسجامی ندارد.
امام جمعه شهرستان اشنویه ادامه داد: اگر ترامپ مدعی است که از این پایگاه در حمله هوایی به خان شیخون استفاده شده بود و به خاطر کودکان این منطقه اقدام به حمله هوایی کرده است چرا تاکنون صدای ناله و فریاد مردم مظلوم و بی دفاع یمن را نشنیده است؟
خاتمی گفت: بدون تردید حمله آمریکا به سوریه در راستای تقویت همه گروه های تکفیری، داعشی و تروریست ها، تضعیف مقاومت در منطقه و کمک به حکومت نامشروع اسرائیل است، اما مستکبرین این را باید بدانند که مقاومت مسلمانان هرگز متوقف نخواهد شد.
وحدت؛ مهمترین راهکار مقابله با جریانات افراطی و تکفیری
امام جمعه بوکان هم به نقش جهان اسلام در مقابله با تفکر تکفیرها اشاره کرد و گفت: بدخواهان و دشمنان اسلام با توطئه افکنی های خود در تلاش برای بر هم زدن معادلات منطقه ای و تضعیف جایگاه کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی هستند و امروز با شدت بیشتری این گونه اقدامات را دنبال می کنند و مهمترین راهکار مقابله با جریانات افراطی و تکفیری همانا وحدت در میان امت اسلامی است.
ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده اظهار کرد: وحدت در میان امت اسلامی حائز اهمیت است و تنها با این رویکرد می توان در مقابل گروه های تروریستی که با جنایات خود بر علیه ملت مظلوم منطقه، چهره واقعی و رحمانی اسلام را خدشه دار کرده اند، مقابله کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: در حالی که تروریست ها کشور سوریه را به ویرانه ای  تبدیل کرده و جنایت های بیشماری علیه مردم این کشور مرتکب می شوند، ارتش آمریکا به جای حمله به مواضع تروریست ها به مقرهای نظامی سوریه حمله می کند و این اقدامات تروریستی آمریکا نشان می دهد نه تنها اقدامات آنها کمک به داعش است بلکه منافع غارتگری اش را پیش می برد.
خلیفه زاده افزود: گروه های تکفیری و داعش با حمایت مستقیم آمریکا جهت نابودی منطقه و اسلام و در پی آن نفوذ بیشتر آمریکا در منطقه ایجاد شده اند که این موضوع برای همه به اثبات رسیده است.
امام جمعه بوکان خاطرنشان کرد: آمریکا و حامیان این کشور به دنبال نابود کردن اسلام و مسلمانان هستند، در این راستا گرچه زبان چرب و شیرین دارند اما عمل دشمنانه، زشت و پلیدشان برملا شده است.
اگر وحدت داشتیم استکبار نمی توانست به کشورهای اسلامی حمله کنند
امام جمعه اهل سنت ارومیه هم گفت: وحدت مسلمانان بهترین راه حل و تنها راهکار برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی است، چه بسا اگر وحدت داشتیم آمریکا و سایر کشوهای مستکبر نمی توانستند به کشورهای اسلامی حمله کنند.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی اظهار کرد: حمله هوایی آمریکا به سوریه خلاف قوانین دفاع از حقوق بشر، شرع، دین و انسانیت است.
وی افزود: آمریکا به وجود آورنده و تقویت کننده داعش بوده و اینک به بهانه مقابله با داعش، سوریه را مورد حمله قرار می دهد که این حمله غیرقانونی باید از سوی سازمان ملل و کشورهای اسلامی محکوم شود.
به گفته امام جمعه اهل سنت ارومیه، علما و روحانیون وظیفه دارند توطئه پلید زورگویان و ظالمانی که ممالک اسلامی را به موشک می بندند، تشریح و مردم را آگاه سازند.
بیضاوی اضافه کرد: جنایت متجاوز گرایانه آمریکا به کشور مسلمان سوریه نشانگر استمرار دشمنی این کشور با امت مسلمان جهان در راستای اهداف خبیثانه رژیم صهیونستی است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: ایران هیچ گاه دست از مبارزه با تروریسم و حمایت از مقاومت برنمی‌دارد و این حمله موشکی آمریکایی‌ها را شدیدا محکوم می کنیم.
اتحاد بین مسلمانان؛ راهکار مقابله با تروریست ها و نظام استکباری
امام جمعه پیرانشهر گفت: آمریکا بزرگترین جنایتکار بشری است که می خواهد همه جهان را تحت سلطه خود درآورد، در این راستا از هیچ جنایتی پرهیز نمی کند و به هر کاری دست می زند به طوری که با ایجاد جنگ های نیابتی و ایجاد گروهک های تروریستی در کشورهای مسلمان به ویژه خاورمیانه به دنبال چپاول و غارت کشورهاست.
ماموستا مصطفی محمودی اظهار کرد: آمریکایی که خود را مدعی حقوق بشر و در عین حال مبارزه با تروریست و داعش می داند با حمله به سوریه به وضوح نشان داد که آمریکا نمی خواهد جنایات تروریست ها خاتمه پیدا کند و باید ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه آمریکا مخالف کشورهای مستقل است، افزود: با حمله آمریکا به سوریه به جهانیان اثبات شد که شیطان بزرگ با عقل و منطق عمل نمی کند و تنها به دنبال سلطه بر جهان و جنگ افروزی در منطقه است.
امام جمعه پیرانشهر ادامه داد: ما هرگز تسلیم زور نخواهیم شد چرا که یقین داریم نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری و با روحیه قوی علیه تروریست ها مبارزه می کنند.
محمودی راهکار مقابله با تروریست ها و نظام استکباری اتحاد بین مسلمانان دانست و متذکر شد: متاسفانه اختلافاتی در دنیای اسلام وجود دارد و حاکمانی در کشورهای اسلامی حکومت می کنند که وابسته به استکبار جهانی هستند و اعتقادی به دین ندارند.
وی با بیان اینکه مردم مسلمان نباید اجازه دهند حاکمان وابسته به غرب، ذلیل و پست بر آنها حاکم باشند، تاکید کرد: مسلمانان باید حاکمانی را انتخاب کنند که با مردم باشند، ایمان و تقوا داشته باشند و دست و به دست هم دهند چرا که اگر وحدت داشته باشند و هم پیمان باشند کشور جنایتکاری مثل آمریکا نمی تواند این گونه در دنیا اعمال قدرت کند.
تا متحد نباشیم نمی توانیم مقابل دشمنان قد علم کنیم
امام جمعه مهاباد گفت: در شرایط فعلی برای مقابله با مستکبران راهکاری وجود ندارد چرا که هنوز 56 کشور مسلمان دارای پرچم و استقلال و مرزهای مشخص نتوانستند باهم باشند و به توافق برسند تا بتوانند مشکلات را حل کنند.
ماموستا عبدالقادر سهرابی با تاکید به اینکه تا متحد نباشیم نمی توانیم مقابل دشمنان قد علم کنیم، اذعان کرد: ملت های مسلمان و پیروان مذاهب اسلامی از شیعه و سنی باید هوشیارانه در قبال دسیسه ها ی تفرقه افکن دشمن برخورد کنند.
وی ادامه داد: امروز وحدت مهمترین موضوع در جهان اسلام و از واجبات است که مسلمانان با همدلی و هماهنگی در مقابله با توطئه های آمریکا و اسرائیل با هم وحدت داشته باشند.
امام جمعه مهاباد همچنین در واکنش به حملات موشکی ناوهای آمریکایی به پایگاهی هوایی در سوریه این اقدام را محکوم کرد.
وی تصریح کرد: آمریکا با حمله به پایگاه الشعیرات سوریه در حقیقت تروریست پروری خود را به اثبات رسانده است.
به گفته سهرابی آمریکا با بهانه های مضحک از قبیل حمله شیمیایی توسط دولت سوریه به این کشور حمله کرده است اما این مسئله تنها یک بهانه است چرا که همگان می دانند سوریه تسلیحات شیمیایی خود را تحویل داده و در حال حاضر هیچ گونه سلاح شیمیایی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: سوریه مجهز به هیچ نوع سلاح هسته ای و شیمیایی نیست و بهانه آمریکا تنها برای ناامن کردن این کشور است و منافع سیاسی خود را پیش می برد.
شکل‌گیری هویت یکپارچه اسلامی؛ پایانی بر تفرقه افکنی های دشمنان
 امام جمعه اهل سنت شاهین دژ نیز گفت: شکل‌گیری هویت یکپارچه اسلامی، پایانی بر توطئه ها و تفرقه افکنی های دشمنان خواهد بود و زمینه پیاده‌سازی تفکر اسلامی در سراسر جهان را فراهم می کند.
ماموستا حاصل بالقچی اظهار کرد: اگر هویت یکپارچه‌ جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر توطئه‌های دشمنان بسته می شود بنابراین قدرت‌های استکباری با ایجاد تفرقه بین مسلمانان، آنان را به جان هم می اندازند تا در جهان اسلام تقابل و تضاد به وجود آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حمله به کشور دیگری علاوه بر اینکه توجیه عقلی ندارد از لحاظ شرعی و سیاست نیز قابل قبول نیست.
بالقچی اذعان کرد: آمریکا به دنبال ایجاد رعب و وحشت در خاورمیانه است و این حرکت آمریکا نقض حقوق کشور سوریه،برخلاف قوانین بین المللی و دخالت آشکار آمریکا در مسائل سوریه است چرا که آمریکا برای حمایت از داعش ، مواضع نظامی سوریه را مورد حمله قرار داده است
وی افزود: آمریکا دشمن تمامی مسلمانان جهان است برای این کشور حمله به سوریه یا دیگر کشورهای مسلمان جهان تفاوت ندارد.
به نظر می رسد با توجه به وضعیت فعلی کشورهای اسلامی زمان آن فرا رسیده که فرقه های اسلامی در مقام فکر و اعتقاد به یکدیگر نزدیک بشوند، بر روی مشترکات تاکید و از طرح مسائل تفرقه انگیز خودداری کنند و وحدت در کانون توجه کشورهای اسلامی قرار گیرد تا چون یک "جبهه واحد" بتوانند در مقابل کشورهای زورگو و سلطه گر ایستادگی کنند.


کد مطلب: 265173

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/265173/ضرورت-تشکیل-جبهه-مقاومت-اسلامی-جهان-اسلام-شکل-گیری-هویت-یکپارچه-پایانی-توطئه-خواهد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com