کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//حج؛ محور وحدت اسلامی//(5)

نماینده مجلس: حج همایش و نمایش قدرت مسلمانان است

تنا - مجلس شورای اسلامی

22 مرداد 1396 ساعت 9:58

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: حج در حقیقت یکی از شعائر، مبانی و آداب و رسومی می باشد که در واقع به رخ کشیدن مسلمانی است؛ همایش و نمایش قدرت مسلمانان است.


مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب، گفت: حج یکی از پایه ها و ارکان دین مقدس اسلام است ممکن است کسی کاهلی و کوتاهی کرده و نمازش قضا شود که برای آن مجازاتی در دین ما دیده شده است اما آن چه در دین ما به عنوان مجازات ترک حج درنظر گرفته شده بسیار سنگین است لذا بر وجوب حج تاکید شده است .

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آداب خاصی برای حج در نظر گرفته شده است. برائت از کفار و مشرکان هم به عنوان حج اکبر مدنظر است. حج در حقیقت یکی از شعائر مبانی و آداب و رسومی می باشد که در واقع به رخ کشیدن مسلمانی است؛ همایش و نمایش قدرت مسلمانان است.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس یکی از مشکلات جدی جهان اسلام را آل سعود خواند و گفت : از یک سو به دلیل گرایش سلفی و وهابی آل سعود و از سوی دیگر وابستگی آن به آمریکا و استکبار برای جهان اسلام خطرناک است.

ذوالنور اظهار داشت: بلای عظیم جهان اسلام، سلطه و حاکمیت ال سعود بر مکه و مدینه است با وجود همه این مصیبت ها نمی توان صحنه حج را ترک کرد مگر اینکه امنیت وجود نداشته باشد اگر امنیت حاکم شود ما باید در این مناسک شرکت کنیم حضور مسمانان ایران در کنار حجاج بیت الله الحرام صحنه زیبای وحدت امت اسلام را خلق خواهد کرد.


کد مطلب: 279133

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/279133/نماینده-مجلس-حج-همایش-نمایش-قدرت-مسلمانان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com