کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(29)

​"دیپلماسی وحدت" مانع مداخله بیگانگان در جهان اسلام می شود/زنده نگه داشتن تمدن اسلامی منوط به تقریب مذاهب است

تنا - استان آذربایجان غربی

19 مهر 1396 ساعت 11:11

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: "دیپلماسی وحدت" مانع نفوذ دشمنان و مداخله بیگانگان در جهان اسلام می شود.


ماموستا حاصل بالقچی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: در شرایطی که یکی از سیاست های دولت استعمارگر و در راس آن رژیم صهیونیستی اختلاف افکنی و تفرقه بین مسلمانان است تا سلطه خود را بر سرنوشت مسلمانان تقویت کنند، "تقریب مذاهب اسلامی" و "دیپلماسی وحدت" می تواند تمام ترفند دشمنان را به بن بست بکشاند و نابود سازد.

وی افزود: تقریب مذاهب اسلامی یکی از ضروریات دین است و نیاز جامعه امروز محسوب می شود چه بسا احیا و زنده نگه داشتن عزت و تمدن اسلامی منوط بر تقریب مذاهب و حفظ منافع مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با بیان اینکه قرآن کریم به صراحت بیان فرموده مسلمانان امت واحده هستند، اضافه کرد: نباید تردید داشت که "تقریب مذاهب" همگرایی و همبستگی مسلمانان را وظیفه اسلامی قلمداد می کند.

بالقچی متذکر شد: امروز جهان اسلام برای تقویت انسجام اسلامی و وحدت، تمام تلاش خود را باید در مسیر تقویت کیان اسلام و مسلمانان به کار  گیرد و فضای همدلی و وحدت را حاکم سازد لذا ضروری است در برابر دشمنان در صفوف واحده ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه تضعیف صفوف به هم پیوسته مسلمانان از سوی دشمنان با جدیت هرچه تمام تر دنبال می شود، تصریح کرد: کشتار روزانه هزاران مسلمان بی دفاع و مظلوم در کشورهای همسایه، نتایج تفرقه افکنی و توطئه های ضداسلامی و ضدانسانی کشورهای غربی علیه مسلمانان است و باید در مقابل این توطئه ها هوشیارتر باشیم.


کد مطلب: 287981

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/287981/دیپلماسی-وحدت-مانع-مداخله-بیگانگان-جهان-اسلام-می-شود-زنده-نگه-داشتن-تمدن-اسلامی-منوط-تقریب-مذاهب

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com