کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علمای اهل سنت کردستان جنایات علیه مسلمانان میانمار را محکوم کردند

تنا - استان کردستان

17 شهريور 1396 ساعت 17:49

ائمه جمعه کردستان در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن جنایات ضد بشری حکام میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در این کشور خواستار مقابله کشورهای اسلامی با این کشور جنایتکار شدند.


به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا سید حسین حسینی امام جمعه سقز در خطبه های این هفته کشتار مسلمانان بی دفاع میانمار را نتیجه بی کفایتی حکام برخی کشورهای اسلامی و عدم انسجام در بین سیاست مداران کشورهای اسلامی دانست.

وی افزود: باید اجماع کشورهای اسلامی شکل گیرد تا دیگر در هیچ جای دنیا شاهد این جنایات علیه مسلمانان نباشیم.

ماموستا حسینی خاطرنشان کرد: جنایات بوداییان و بت پرستان میانماری علیه مسلمانان این کشور دل هر مسلمان و انسان آزاده را به درد می آورد و انتظار داریم مسئولان کشورمان در کنار دیگر کشورهای اسلامی با حکام جنایتکار میانمار مقابله کرده و جلوی گسترش هرچه بیشتر این جنایت را علیه مسلمانان بی دفاع این منطقه بگیرند.

ماموستا سید احمد سجادی امام جمعه سروآباد نیز در خطبه های این هفته اظهار داشت: مسلمانان بی دفاع میانمار تنها به جرم یکتاپرستی و ایمان به خداوند متعال در حال کشته شدن هستند و کشورهایی که دم از دفاع از حقوق بشر می زنند و خود را پیرو یکی از ادیان آسمانی می دانند نباید در برابر این جنایت بت پرستان میانماری علیه مسلمانان موحد سکوت کنند.

وی افزود: باید اقدام فوری از سوی مجامع جهانی علیه حکام میانمار صورت گیرد و تشکل های بین المللی هرچه زودتر وارد عمل شوند.

ماموستا سجادی خاطرنشان کرد: بسیاری از بلایا و مصیبت هایی که امروز به سر مسلمانان می آید در نتیجه بی تدبیری سران برخی حکومت های اسلامی و عدم اتحاد مسلمانان است و انتظار می رود مسلمانان جهان به خود بیایند و دیگر فریب توطئه های دشمنان اسلام را نخورند.


کد مطلب: 282878

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/282878/علمای-اهل-سنت-کردستان-جنایات-علیه-مسلمانان-میانمار-محکوم-کردند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com