کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

تشکیل نیروی واحد ناتوی اسلامی در شرایط بحرانی جهان اسلام ضروری است

تنا - استان گلستان

18 شهريور 1396 ساعت 7:32

امامان جمعه اهل سنت استان گلستان ضمن محکومیت کشتار مسلمانان در کشور میانمار با اشاره به معضلات و مشکلات فراوانی که در عصر حاضر بلاد اسلامی با آن دست و پنجه نرم می کنند، تشکیل نیروی واحد ناتوی اسلامی را که بتواند از کشورهای اسلامی در برابر هر گونه تهدیدی حمایت کند ضروری دانستند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه موقت اهل سنت بناور، گفت: وضعیت مسلمانان مظلوم میانمار که بدست بوداییان افراطی قتل عام می شوند بسیار تلخ و غمبار است.

«آخوند نیاز قلیچ حنفی» در نماز جمعه این هفته بناور، اظهار کرد: از سال های گذشته بسیاری از مسلمانان روهینگیا بدست بودائیان تندرو کشته و یا آواره شده اند؛ ولی سازمان ملل و دیگر سازمان های حقوق بشری در این خصوص سکوت اختیار کرده اند.

به گفته وی؛ اگر یک نفر مسیحی در یک نقطه ای از جهان کشته شود این سازمان ها با به راه انداختن غوغا در جهان از هر لحاظ از او حمایت می کنند.

استاد حوزه علمیه اهل سنت نور بناور با اعلام اینکه امروز دنیای کفر با همه عقاید مختلف و بدون اشتراک به وحدت رسیدند و نیروی مشترک نظامی ناتو را تشکیل دادند، تصریح کرد: ضروری است مسلمانان نیز نیروی واحد ناتو اسلامی تشکیل دهند و از مسلمانان مظلوم و دربند حمایت کنند.

مسلمانان روهینگیا در بی امنیتی کامل به سر می برند

خطیب نماز جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: مسلمانان میانمار هیچ امنیت جانی و مالی ندارند و توسط بی دینان و خونخواران بودایی کشته می شوند.

«آخوند احمد قاری داودی» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: ظلم و ستم هایی که امروز در میانمار به مسلمانان روا می شود حیرت آور است و خواب را از چشمان آدمی می رباید.

به گفته وی؛ در این برهه از زمان اگر از دست ما کاری برای نجات آن مسلمانان بر نمی آید حداقل دعا کنیم تا خداوند ظلم را از آنها رفع و به خود کافران برگرداند.

در اسلام افراط و تفریط هیچ جایگاهی ندارد

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: خداوند امت اسلامی را امت وسط و میانه رو قرار داده است و چون افراط و تفریط در آن قابل قبول نیست بهترین امت ها معرفی کرده است.

«آخوند عبدالرحمان کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: نخستین مخاطبان امت وسط، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، اصحاب گرانقدر و تابعین و همه مسلمانانی است که سیره و راه و روش رسول گرامی اسلام (ص) و اصحاب را دنبال می کنند.

به گفته وی؛ یاران رسول الله(ص) بهترین امت هستند و خداوند در این دنیا بهشت را برایشان بشارت داده است.

دشمنان اسلام دولت میانمار را به نسل کشی مسلمانان تحریک می کنند

امام جمعه اهل سنت دهستان کرند، گفت: نظام سلطه به بعضی کشورها گروه های افراطی را اعزام می کند و به بهانه مبارزه با تروریسم مسلمانان را بمباران می کند و برخی دیگر با پست ترین نوع ممکن دولت میانمار را از پشت پرده تحریک به نسل کشی مسلمانان روهینگیا می کنند.

«آخوند محمد امانی زاده» در خطبه های نماز جمعه این هفته دهستان کرند با محکوم کردن حملات به مسلمانان میانمار، بیان کرد: وضعیت کنونی مسلمانان میانمار تاسف برانگیز است؛ زیرا مجامع بین المللی با شعار مقابله با تروریسم و احقاق حقوق بشر بر این فجایع انسانی مهر سکوت زده اند و جهت چاره جویی کاری انجام نمی دهند.

به گفته وی؛ مجامع بین المللی مجامع شیطانی و در جهت مبارزه با اسلام بوجود آمده است و می‌ خواهند بنیان اسلام و قرآن را نابود کنند.

قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار به دست بودائیان بت پرست شدیدا محکوم است

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: کشتار و آوارگی مسلمانان مظلوم روهینگیا به دست بودائیان کافر را شدیدا محکوم می کنیم.

«آخوند عبدالباسط نوری زاد» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: وظیفه همه مسلمانان است تا به هر طریقی شده از مظلومیت برادران مسلمانمان در میانمار حمایت کنند.

به گفته وی؛ مسلمانان با همدلی و همبستگی و حمایت خودشان از مسلمانان مظلوم روهینگیایی می توانند مجامع حقوق بشری جهان را برای پایان‌ دادن قتل‌عام این مسلمانان بر دولت این کشور فشار بیاورند.

سران کشورهای اسلامی نسبت به قتل عام مسلمانان میانمار سکوت نکنند

امام جمعه موقت اهل سنت آزادشهر با اظهار تاسف عمیق از کشتار مسلمانان میانمار، سکوت برخی از سران کشورهای اسلامی را ضعف بزرگی برای جهان اسلام دانست و خواستار تشکیل نیروی متحد نظامی مسلمان علیه چنین جنایت هایی شد.

«مولوی عبدالکریم ریگی» در نماز جمعه این هفته آزادشهر با اشاره به نسل کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار خاطر نشان ساخت: وضعیت مسلمانان میانمار بسیار تکان دهنده است و تصاویری که در رسانه ها مشاهده می کنیم موجب رنجش هر انسانی می شود.

به گفته وی؛ مسلمانان مظلوم میانمار در آتش زنده سوزانده می شوند و مساجدشان نیز تخریب می شود، آیا چنین جنایت هایی ظلم محسوب نمی شود؟! پس چرا دنیا در سکوت بسر می برد؟! جهان اسلام باید از خواب غفلت بیدار شود و نیروی متحد نظامی جهت مقابله با چنین ظالمانی تشکیل دهد؛ مسلمانان همواره باید نسبت به چنین جنایاتی واکنش عملی نشان دهند و نباید سکوت اختیار کنند.
 


کد مطلب: 282896

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/282896/تشکیل-نیروی-واحد-ناتوی-اسلامی-شرایط-بحرانی-جهان-اسلام-ضروری

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com