کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هفتۀ فرهنگی الجزایر در تهران؛ تبادل فرهنگ ها

28 آذر 1395 ساعت 13:56

برگزاری هفتۀ فرهنگی الجزایر در تهران در حالی است که چندین رویداد دیگرِ این‌چنینی در دو کشور برگزار شده است و امید می‌رود همکاری در زمینه‌های دیگر نیز گسترش یابد.


تهران میزبان هفتۀ فرهنگی الجزایر است. این البته اولین باری نیست که الجزایر این رویداد را در تهران برگزار می‌کند. این رویداد هر سال بهتر از سال قبل برگزار می‌شود. امسال گروهی 50 نفری از هنرمندان، شاعران و نویسندگان همراه با عزالدین میهوبی، وزیر فرهنگ الجزایر در این رویداد شرکت کرده‌اند.

عزالدین میهوبی، وزیر فرهنگ الجزایر گفت: «ما از سطح خوب مبادلات فرهنگی دوجانبه بین ایران و الجزایر بسیار راضی هستیم. فرهنگ وسیلۀ همگرایی بین تمدن‌هاست و به‌عنوان پلی عمل می‌کند که همزیستی را ممکن می‌سازد.»

وزیر فرهنگ ایران نیز که به‌تازگی منصوب شده، این رویداد را ستود و گفت این رویداد پایۀ تحکیم و گسترش روابط فرهنگی است.

رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت: «دولت تأکید بسیاری بر گسترش روابط بین دو ملت بزرگ ما دارد. الجزایر در دوران دشواری در کنار ایران بوده است.»

صالحی امیری افزود: «الجزایر ازجمله کشورهای عربی است که همکاری خود را با جمهوری اسلامی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حفظ کرده است.»

الجزایر با میراث فرهنگی غنی، برخی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های باستانی جهان را دارد. سبک پوشش الجزایری، نمایانگر شیوه‌هایی است که از کشورهای عربی، دریای مدیترانه و کشورهای افریقایی وارد این کشور شده‌اند؛ لباس‌های سنتی آن‌ها نیز بر اساس منطقه، متفاوت است.

قالی‌بافی سنتی الجزایر پس از قرن‌ها، هنوز هم پویایی کامل خود را حفظ کرده است و تنوع آن نیز چندگانگی فرهنگی را در این کشور نشان می‌دهد.
ایران و الجزایر از سال 2000 روابط فرهنگی را تقویت کرده‌اند و از آن زمان تاکنون رابطۀ قوی را برای ساخت زمینه‌های مشترک حفظ کرده‌اند.

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000254/nf00254257-1.flv


کد مطلب: 254257

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/multimedia/254257/هفتۀ-فرهنگی-الجزایر-تهران-تبادل-فرهنگ

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com