کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه نشست مشترک تهران و باکو//(9)

تأکید رئیس اداره مسلمانان قفقاز بر توسعه روابط ایران و آذربایجان

15 مرداد 1396 ساعت 14:07

رئیس اداره مسلمانان قفقاز با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران به اسلام و به خصوص مسأله وحدت، بر ضرورت همکاری ایران و آذربایجان در همه زمینه ها از جمله مبارزه با تروریسم تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ الاسلام "الله شکور پاشا زاده" رئیس اداره مسلمانان قفقاز در همایش "همبستگی اسلامی در منظر اندیشمندان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان" ضمن قدرانی از تلاشهای مجمع تقریب در زمینه وحدت و تقریب بین مذاهب گفت: ایران و آذربایجان دو کشور دوست و برادر هستند، ملتها و دولتهای این دو کشور به هم وصل هستند و از نظر مذهبی یکی هستند و امیدوارم روز به روز به هم نزدیکتر شوند و روابط بین خود را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه "الهام علی اف" رئیس جمهور آذربایجان سال 2017 را در این کشور به عنوان سال همکاری و وحدت معرفی کرده است، به تلاشهای کشورش در مبارزه با تکفیر و تروریسم و گسترش تقریب مذاهب اشاره کرد و گفت: در کشور ما شیعه و سنی آزادانه نماز می خوانند و این نشانه ای از وحدت است.

پاشا زاده با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به اسلام و به خصوص مقوله وحدت، از این خدمات قدردانی کرد.

وی همچنین انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران و میلاد امام رضا(ع) را به ملت ایران تبریک گفت.
 
 


کد مطلب: 278314

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/278314/تأکید-رئیس-اداره-مسلمانان-قفقاز-توسعه-روابط-ایران-آذربایجان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com