کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عفو بین الملل:

دولت میانمار جان اقلیت مسلمان روهینگیا را با خطر مواجه کرده است

مهر , 15 شهريور 1396 ساعت 13:56

سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای در خصوص اقدامات خصمانه علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار، تأکید کرد: دولت میانمار جان اقلیت مسلمان روهینگیا را با خطر مواجه کرده است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان «عفو بین الملل» بیانیه ای را در خصوص اقدامات خصمانه علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار صادر کرد.

 در بیانیه عفو بین الملل آمده است: دولت میانمار جان ده ها هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا را با خطر مواجه کرده است.

عفو بین الملل همچنین اعلام کرد: دولت میانمار از امدادرسانی مراکز امداد بین المللی به مسلمانان روهینگیا ممانعت به عمل می آورد.

عفو بین الملل با بیان اینکه ارتش میانمار به دلیل گرایش های دینی اقلیت مسلمان روهینگیا علیه این اقلیت مرتکب اقدامات خشونت آمیز شدیدی می شود، خواستار فراهم شدن زمینه برای امدادرسانی به مسلمانان میانمار شد.

بودایی های میانمار مدت هاست که اقلیت مسلمان روهینگیا در این کشور را تحت شدیدترین اقدامات سرکوبگرانه خود قرار داده اند؛ دولت و ارتش میانمار نیز بودایی ها را در ارتکاب جنایت های جنگی علیه مسلمانان همراهی می کنند.

طبق تصاویری که در رسانه های ارتباط جمعی منتشر شده است، بودایی ها مسلمانان روهینگیا را زنده زنده می سوزانند و یا سر می برند و پوست بدن آنها را می کنند.
 
 


کد مطلب: 282616

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/282616/دولت-میانمار-جان-اقلیت-مسلمان-روهینگیا-خطر-مواجه-کرده

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com