کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاکسازی مأرب از وجود تروریست ها/ اعلام آتش بس هفت روزه در یمن

17 آذر 1394 ساعت 12:09

فرمانده جنبش انصار الله از تسلط نیروهای یمنی بر 80 درصد از استان مأرب و حملات سنگین یگان موشکی یمن به چندین پایگاه نظامی سعودی در جیزان، نجران و عسیر خبر داد. عبدربه منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی یمن می گوید آتش بس هفت روزه ای در یمن اجرا خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی الحوثی" فرمانده نظامی جنبش انصار الله اعلام کرد: نیروهای کمیته‌های انقلابی یمن با کمک ارتش و قبایل یمنی 80 درصد از مساحت استان مأرب در شمال شرق صنعا، را تحت کنترل خود گرفتند.
 
الحوثی گفت: مزدوران سعودی با پشتیبانی نیروی هوایی این رژیم درصدد پیشروی به سوی مناطق مسکونی استان مأرب بودند اما رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی پیشروی این تروریست‌ها را دفع کردند و ده‌ها نفر از آنها را کشتند.
 
از سوی دیگر منابع نظامی در مرز یمن با عربستان خبر دادند نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی چندین پایگاه سعودی را در عمق مناطق اشغالی یمن و در راس آن جیزان را با موشک هدف گرفتند و منهدم کردند.
 
در منطقه نجران نیز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با حمله خمپاره ای به خودروهای زرهی سعودی در منطقه نهوقه و العیش آنها را منهدم کردند و انبار تسلیحات و تجهیزات نظامی عربستان و سکوهای موشک‌های آنها را هم در این مناطق به آتش کشیدند.
 
پیروزی‌های نیروهای یمنی به منطقه اشغالی عسیر نیز رسید و توپخانه ارتش و کمیته‌های انقلابی پایگاه سعودی "ملطه" را با چندین خمپاره هدف گرفتند که به فرار نظامیان سعودی منجر شد.
 
منابع نظامی در استان تعز از پیشروی های بزرگ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه الاحیوق در این استان خبر دادند و تاکید کردند روستای الصنمه و مرتفعات المبذل از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است.
 
مغرب 1500 نظامی به یمن اعزام می‌کند
از سوی دیگر مغرب قصد دارد 1500 نیروی نظامی را به منظور مشارکت در جنگ یمن در چارچوب حمله ائتلاف سعودی به یمن اعزام کند.
 
قرار است یگان‌های چترباز و نیروهای ژاندارمری مغرب به جنگ زمینی در یمن اعزام شوند. این نیروها در رزمایش موسوم به "شیر آفریقایی" که با همکاری آمریکا برگزار شد شرکت داشتند.
 
تاکنون مشارکت مغرب در نیروهای ائتلاف عربی در جنگ یمن محدود به مشارکت هوایی بود؛ یک جنگنده اف-16 مغرب در روز دهم ماه مه در منطقه "وادی نشور" در استان صعده سرنگون و خلبان آن کشته شد.
 
اعلام آتش بس هفت روزه
از سوی دیگر، "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی یمن از وجود یک طرح آتش بس 7 روزه خبر داد.
 به نوشته رویترز، منصور هادی اعلام کرد که این آتش بس به مدت 7 روز، از 15 دسامبر (24 آذر) همزمان با آغاز نشست مذاکرات یمن در ژنو اجرایی می شود.
 
 


کد مطلب: 214206

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/214206/پاکسازی-مأرب-وجود-تروریست-اعلام-آتش-بس-هفت-روزه-یمن

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com