کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسقف کاتولیک غنا خواستار گسترش مدارا و وحدت میان ادیانی شد

حوزه , 27 ارديبهشت 1396 ساعت 13:02

اسقف کاتولیک کشور غنا طی پیامی به همایش سالانه رمضان، از مسلمانان خواست به سنت زیبای اسلامی گفتمان میان ادیانی در این کشور ادامه دهند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اسقف کاتولیک در کشور آفریقایی غنا از مسلمانان خواست به سنت زیبای اسلامی گفتمان میان ادیانی در این کشور ادامه دهند؛ وی این سخنان را طی پیامی در بیست و سومین همایش ملی سالانه رمضان در پایتخت غنا ارسال کرد؛ عنوان همایش امسال «مدارای مذهبی، شیوه‌ای برای توسعه ملی» نام گرفته بود.

"ریچارد کویا باوبر" اسقف کاتولیک اهل غنا با بیان اینکه گفتمان میان ادیانی یکی از شیوه‌های مدارای دینی و همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمانان و مسیحیان است، آن را بسیار ارزشمند دانست و خواستار ادامه این شیوه زندگی شد.

اسقف کاتولیک کشور غنا گفت: این سنت مدارا و همزیستی مسالمت آمیز، مؤمنین و پیروان دو دین اسلام و مسیحیت را با هم دیگر متحد ساخته است تا برای استقلال در کنار همدیگر بجنگند و صلح و اتحاد را در سال‌های اخیر در کشور پایه گذاری کنند؛ این وحدت و آرامش باید در تمامی سطوح جامعه و در میان تمامی مردم غنا پرورش یابد.

وی افزود: یکی از علل اساسی اختلافات و درگیری‌ها، عدم تمایل دو گروه به قبول و گرامیداشت تفاوت‌های میان پیروان دو مذهب است، تفاوت‌ها و تنوع جمعیتی در هر جامعه‌ای وجود دارد و ما نباید اجازه بدهیم که این تفاوت‌ها منجر به تفرقه میان ما شوند، بلکه باید از آن‌ها برای غنی‌سازی خودمان بهره بگیریم؛ ما باید به تفاوت‌ها میان مردم افتخار کرده و تنوع جمعیتی میان مردم را جشن بگیریم.


کد مطلب: 268405

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/268405/اسقف-کاتولیک-غنا-خواستار-گسترش-مدارا-وحدت-میان-ادیانی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com