کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست کشورهای عربی خلیج فارس از اتحادیه اروپا برای مقابله با داعش

ایرنا , 15 اسفند 1395 ساعت 13:21

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از بیم حوادث تروریستی و خرابکارانه درسطح منطقه و جهت انجام هماهنگی های لازم، در نشستی مشترک با طرف های اروپایی خواستار استفاده از تجربیات آنها برای مقابله با خطرات گروه داعش شدند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با حضور درنشست بین المللی "مبارزه با تروریسم درفضای سایبری" به میزبانی بروکسل و انجام مذاکرات دوجانبه، خواستار استفاده از تجربیات سازمان مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا و همچنین شورای اروپا در زمینه مقابله با تروریست ها وهمچنین تقویت و افزایش همکاری ها شدند.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین در نشستی مشترک به میزبانی کویت آخرین تحولات را در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش بررسی می کنند.

این نشست در سطح مدیران کل سازمان امنیت و برای بررسی آخرین رخدادهای مرتبط با مبارزه علیه داعش تشکیل می شود و به گفته منابع مطلع امنیتی و با توجه به ابلاغ واشنگتن در زمینه احتمال زیاد فروپاشی گروه داعش در سال 2017، تحولات عراق و سوریه و آینده منطقه بدون داعش بررسی می گردد.

همزمان دولت کویت تدابیر گسترده ای را برای مقابله با هرگونه تهدیدات تروریستی اعمال کرده است؛ شرایط امنیتی خاص حکمفرما بر کویت و حضور تعداد زیادی از عناصر تروریستی داعش و النصره که تابعیت کویتی داشته و پس از حضور در عراق و سوریه اکنون به کشورشان بازگشته اند و درسطح شهر زیر نظر نیروهای امنیتی تردد می کنند٬ تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی را مضاعف کرده است.

براساس آماری که به تازگی ازسوی وزارت کشور کویت اعلام شده است، در حال حاضر بیش از پنجاه شهروند کویتی حامی داعش و با افکار تندرو در این کشور شناسایی شده اند و این افراد بدون آنکه دستگیر شوند، تحت مراقبت نیروهای امنیتی زندگی روزمره خود را می گذرانند.

دولت کویت همچنین طرحی را در دستور کار دارد که بر اساس آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وسیعی میان مردم این کشور در زمینه مقابله با تروریسم و تفکرات و رویکرد های افراط گرایانه و تندرو صورت گیرد و قرار است، در راستای اجرای آن وزارتخانه های دفاع و اوقاف و همچنین نهادهای امنیتی و انتظامی اقدامات لازم را صورت دهند.


کد مطلب: 261907

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/261907/درخواست-کشورهای-عربی-خلیج-فارس-اتحادیه-اروپا-مقابله-داعش

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com