کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه پیشروی ارتش سوریه در حمص/بازسازی پالمیرا ظرف پنج سال

10 فروردين 1395 ساعت 9:08

نیروهای ارتش سوریه با تسلط بر مناطق جدیدی در حومه شرقی حمص، پیشروی به سوی شهر القریتین را ادامه داد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یگان های ارتش در ادامه پیشروی به سمت القریتین، منطقه الحزم و نقطه راهبردی الراقمه و تپه های ضهر الخرنوبی را به کنترل خود درآوردند.

ارتش سوریه همچنین آخرین پایگاه های تروریست های داعشی در منطقه "منطار الرمیلی" را پاکسازی و مسیر تدارکاتی گروه های تروریستی را قطع کرد.

یگان هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی روز گذشته دو منطقه 849 و850  به سمت الحزم و نقطه 876 به سمت کوه الرمیله در شمال غرب القریتین در حومه جنوب شرقی حمص را به کنترل درآوردند.

ارتش سوریه همچنین مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در روستای المنصوره در حومه شمال غربی حماه را درهم کوبید.

منابع میدانی در گفت و گو با سانا اعلام کردند که در این عملیات یک خمپاره انداز متعلق به تروریست ها در بخش غربی المنصوره را هدف قرارداد که همه تروریست های اطراف آن به هلاکت رسیدند.

یگان های ارتش، تجمع های تروریست های داعش در دو منطقه در غرب سد عقارب در فاصله 31 کیلومتری حماه را درهم کوبیدند که در این عملیات نیز سه خودرو حامل تیربار سنگین منهدم شد.

منابع محلی در شهرک سرمدا در نزدیکی گذرگاه مرزی باب الهوی در مرزهای ترکیه در ریف شمالی ادلب اعلام کردند که یک خودرو بمب گذاری شده در میدان اصلی شهر منفجر و به کشته شدن هشت عضو گروه تروریستی موسوم به "احرارالشام" منجر شد.

نیروهای دفاع مردمی در منطقه شرقی نیز در شهرهای المیادین و العشاره در دیرالزور 9 تروریست داعشی از جمله سه سعودی را به هلاکت رساندند.

خبر دیگر اینکه، مدیرکل آثار باستانی و موزه‌های سوریه می گوید این کشور می‌تواند ویرانی‌های شهر باستانی پالمیرا را که در حملات تروریستهای تکفیری داعش خسارت دیده است، ظرف پنج سال بازسازی و مرمت کند.

"مأمون عبدالکریم" اعلام کرد: در صورت موافقت یونسکو (سازمان فرهنگی، علمی، آموزشی سازمان ملل) ما برای مرمت بناهای آسیب دیده یا تخریب شده به دست داعش، به پنج سال زمان نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد: سوریه از دانش و نیروی با کفایت در این زمینه برخوردار است و سازمان آثار باستانی و موزه های این کشور می تواند در یک سال بازسازی و احیای این بناها را آغاز کند.

عبدالکریم افزود:80 درصد از آثار باستانی در وضعیت خوبی هستند؛ همکاران کارشناس من به پالمیرا رسیده‌اند و  من از آن‌ها خواسته‌ام آثار باستانی و این شهر قدیمی را بررسی کنند؛ آن‌ها در حال عکس گرفتن از خسارات و ثبت همه موارد هستند و بعد از آن روند مرمت و بازسازی می‌تواند آغاز شود.
 


کد مطلب: 226079

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/226079/ادامه-پیشروی-ارتش-سوریه-حمص-بازسازی-پالمیرا-ظرف-پنج-سال

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com