کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

وحدت بین مذاهب اسلامی نیاز حیاتی برای دنیای اسلام است

تنا - گلستان

7 اسفند 1395 ساعت 9:53

ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان با اذعان بر اینکه امروز امت اسلام برای حیات، سربلندی، نجات خود و برای برافراشتن پرچم اسلام نیازمند وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است بر ایجاد راهکارهای عملی آن تاکید کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان،امام جمعه اهل سنت جامعه المصطفی گرگان، گفت: حفظ وحدت از اصول اساسی جامعه اسلامی است.
«استاد هاشم کوناتی» در نماز جمعه این هفته جامعه المصطفی گرگان، اظهار کرد: حفظ وحدت در جامعه اسلامی واجب عینی است و همگان باید به آن مکلف باشند.
به گفته وی؛ مسلمانان باید از انجام اعمال و برگزاری مجالسی که بر هم زننده اتحاد مسلمین باشد پرهیز نمایند.
سرپرست گروه علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان با اشاره به زندگی نورانی حضرت فاطمه الزهرا (س)، تصریح کرد: تمام ابعاد زندگی دخت نبی مکرم اسلام (ص) سراسر معنویت، درس، ایثار و فداکاری برای زندگی مسلمانان است.
وی، افزود: ایشان الگوی نمونه برای همه بانوان عالم بخصوص بانوان مسلمان است.
به گفته وی؛ آن بزرگوار گر چه عمر کوتاهی داشتند؛ ولی با این حال رفتار، کردار و گفتارش در مسائل اجتماعی، اقتصادی و اعتقادی سرمشق راه مسلمین است.
کوناتی با اذعان بر اینکه ایالات متحد آمریکا در سوریه و عراق به دنبال اهداف خودش است، گفت: جنگ سوریه منتهی به پیروزی رزمندگان اسلام می شود به همین خاطر آمریکا نمی خواهد در این پیروزی بی نصیب باشد.
وی، ادامه داد: همگان به تشکیل داعش توسط آمریکا اذعان دارند؛ ولی این کشور اکنون با اعزام سربازان به فکر اجرای تاکتیک جنگی خود در کسب منابع مادی این کشور است.
به گفته وی؛ این کشور با ورود به سوریه و عراق درصدد جمع آوری گروه های داعش و انتقال آنها به نقطه ای خاص دارد تا از آنها در روز مبادا دوباره استفاده نماید.

امام جمعه موقت اهل سنت بندر ترکمن، گفت: یکى از خطرناک‌‌ ترین چیزهایى که امت اسلامى را تهدید می کند، اختلاف ‌‌افکنى و تبدیل آن به جنگ هاى خونین فرقه ‌‌اى، مذهبى، قومى و ملى است.
«آخوند عبدالرحمان کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: این توطئه هم‌‌ اکنون از سوى سرویس هاى جاسوسى غرب و صهیونیسم بین الملل با کمک دلارهاى نفتى و سیاست مداران خود فروخته، از شرق آسیا تا شمال آفریقا و به ویژه در منطقه ‌عربى، با جد و اهتمام دنبال می شود.
به گفته وی؛ پولى که می توانست در خدمت خلق خدا باشد، خرج تهدید، تکفیر، ترور، بمب گذارى و ریختن خون مسلمانان و برافروختن آتش کینه‌‌ هاى درازمدت می شود.
مدرس مدرسه علوم دینی قبا بندر ترکمن، همدلی و همزبانی را از عوامل تداوم خانواده دانست و گفت: خانواده ای که می خواهد  تا آخر عمر تداوم یابد باید بر همدلی و همزبانی زوجین و فرزندان با همدیگر تاکید نماید.
 
امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: امروز دنیاى اسلام بیش از همیشه به اتحاد و یکدلى و تمسک به قرآن نیازمند است.
«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه اهل سنت این هفته چنارلی، اظهار کرد: چنگ زدن به حبل‌ الله براى هر مسلمان یک وظیفه است.
به گفته وی؛ قرآن به اینکه ما را به چنگ زدن به حبل‌ الله امر کند اکتفا نمى‌ کند؛ بلکه به ما مى‌ گوید که چنگ زدن به حبل ‌الله را باهم و در اجتماع مسلمانان انجام دهید.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت ربانیه چنارلی با تاکید بر اینکه مسلمین به وحدت التزام عملی داشته باشند، گفت: مراد از وحدت دنیاى اسلام، اتحاد در میدان عمل است؛ منظور همان نبود تنازعی است که به جنگ و جدال منتهی می شود.
وی، افزود: معنای وحدت دست برداشتن از عقاید و باورها نیست؛ بلکه متحد شدن برای تحقق آرمان های اسلامی و دفاع یک پارچه از آن است.
این روحانی اهل سنت گلستانی با اذعان بر ثمرات فراوان تقوای الهی، ابراز کرد: بخشیده شدن گناهان، امان یافتن از آتش دوزخ، رهایی از خوف و حزن و هدایت یابی، یافتن بصیرت در برابر وسوسه‌ های شیطان و در پی آن اجتناب از گناه، کسب قوه تشخیص و تمیز حق از باطل، باز شدن گره مشکلات زندگی، کسب روزی از جایی که گمانش نمی ‌رود و آسان شدن امور از آثار و برکات تقوای الهی است. وی، ادامه داد: عمل به طاعت خداوند و اجتناب از معصیت، شرط لازم برای رسیدن به تقوا است.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: ایجاد اختلاف فرقه‌ اى و مذهبى بین شیعه و سنى از راهبردهاى اساسى دشمنان اسلام و به خصوص دشمنان نظام اسلامى در منطقه است.
«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: امروز بیش از هر چیز به هوشیارى و وحدت کلمه احتیاج داریم، ترفند دشمن پیچیده است و در مواجهه با انقلاب و ملت ایران، مرموزانه عمل مى‌ کند.
به گفته وی؛ با دشمن باید هوشیارانه برخورد کرد؛ زیرا با چهره نفاق، دورویى، فریب، تبلیغات، شایعه‌ پراکنى، ایجاد دلسردى و زنده کردن انگیزه‌هاى گوناگون قومى و تاریخى و فرقه ‌اى وارد می شود.
مدیر حوزه علمیه اهل سنت جمیلیه گنبد کاووس با اعلام اینکه امروزه بسیاری از بانوان از حقوق فردی و اجتماعی که اسلام برای زنان در نظر گرفته آگاهی کافی ندارند و نا آگاهانه تحت تاثیر قوانین و فرهنگ غربی قرار می گیرند، گفت: آنچه که از جامعه و حقوق اجتماعی غربی در رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی به جهانیان نشان داده می شود ظاهر جامعه آنان است.  وی، افزود: باطن آن چیزی جز فساد و پایمال شدن ارزش های انسانی زنان در جامعه نیست.
خطیب جمعه اهل سنت گنبد کاووس با بیان اینکه زندگی انسان باید زندگی ایمانی باشد، گفت: در دین مبین اسلام آیات متعددی درخصوص حقوق اجتماعی و اقتصادی زوجین بر یگدیگر و نیزحقوق زنان بیان شده است.
وی، ادامه داد: تنها مکتبی جهانی که به زن ارزش و ارج نهاده و جایگاه  واقعی به آنان بخشیده، دین اسلام بوده است.
به گفته آخوند جاور؛ اگر اساس زندگی انسان ها برپایه التزام به دین  و شریعت اسلامی باشد و احکام معنوی سرلوحه زندگی آنان قرارگیرد، سعادت در زندگی دنیوی و رستگاری در آخرت نصیب آنان خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: علمای اهل سنت کشور همواره مردم را به اتحاد و انسجام اسلامی دعوت می کنند. «مولوی محمد حسین گرگیج» در نماز جمعه این هفته آزادشهر، اظهار کرد: حفظ اخوت و برادری از اقدامات اصلی علمای اهل سنت است و هرگز درصدد ایجاد تفرقه نبوده اند. به گفته وی؛ علما و روحانیون شجره طوبی برای کشور هستند و باید قدر آنان را بدانیم.
مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، ایران را متعلق به تمامی اقشار و مذاهب موجود در آن دانست و گفت: ما فرزندان همین آب و خاک هستیم، در همین جا متولد شده ایم و در این نقطه از کره زمین زندگی می کنیم، در همین جا دفن می شویم و از همین مکان حشر می گردیم.
وی، افزود: خاک وطن مانند مادر انسان است و اجازه نمی دهیم هیچ بیگانه ای به سمت خاک ما نگاه بدی داشته باشد، اگر بیگانگان سوء نیت به خاکمان داشته باشند چشمانشان را کور و دست و پایشان را قطع می کنیم.
به گفته وی؛ ایران متعلق به همه شهروندان هست؛ لذا دفاع از وطن یک وظیفه همگانی و شرعی است.


 
 


کد مطلب: 261115

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/261115/وحدت-بین-مذاهب-اسلامی-نیاز-حیاتی-دنیای-اسلام

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com