کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردوغان:

به هیچ وجه نمی توان کلمه تروریست را برای حماس به کار برد/آماده وساطت میان حماس و اسرائیل برای مبادله اسرا هستم

2 آذر 1395 ساعت 16:36

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای فلسطینی موافقت کند، آماده وساطت میان این رژیم و جنبش حماس بر سر مبادله اسرا خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،" رجب طیب اردوغان" در مصاحبه برنامه "حقیقت" که از شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش می شود، در پاسخ به سؤال مجری برنامه پیرامون وجود اجساد شماری از نظامیان صهیونیست نزد حماس گفت: هم اکنون هزاران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند و من آماده ام تا اگر این رژیم حاضر به آزادی اسرای فلسطینی شود، در این زمینه وساطت کنم.
 
اردوغان همچنین در پاسخ به این سؤال که حماس با موشک هایی که در اختیار دارد، چگونه می تواند در عرصه سیاسی نقش ایفا کند، گفت: حماس منتخب ملت فلسطین است و از حق ملت خود دفاع می کند و هیچ راه حلی در فلسطین بدون این جنبش امکان پذیر نیست.
 
وی در ادامه تصریح کرد که حماس به هیچ وجه جنبشی تروریستی نیست، بلکه جنبش آزادی بخش ملی و حامی یک مسأله ملی و عادلانه است و رژیم صهیونیستی سال ها است که از مذاکره با محمود عباس و جنبش فتح به نتیجه ای نرسیده است به همین خاطر به هیچ وجه نمی توان کلمه تروریست را برای حماس به کار برد و رژیم صهیونیستی باید به طرفی که منتخب ملت فلسطین است، مذاکره کند.
 
رجب طیب اردوغان در ادامه در رابطه با پرونده گذرگاه های باریکه غزه و لغو محاصره غزه و سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا کسی می تواند تضمین کند که سلاح وارد غزه نشده و به دست حماس نرسد، نیز اظهار داشت که  من نمی توانم چیزی را تضمین کنم و چه کسی می تواند تضمین کند که اسرائیل به غزه حمله نکند؟
 
اردوغان در خصوص آخرین تحولات در روابط کشورش با رژیم صهیونیستی گفت که روابط دو طرف در نتیجه 3 شرطی که ترکیه وضع کرده بود عادی شد که این 3 شرط عبارتند از: عذرخواهی رژیم صهیونیستی به خاطر حادثه کشتی مرمره، پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان و لغو محاصره غزه که ما اکنون در مرحله تحقق شرط سوم یعنی لغو محاصره غزه قرار داریم.
 


کد مطلب: 251710

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/251710/هیچ-وجه-نمی-توان-کلمه-تروریست-حماس-کار-برد-آماده-وساطت-میان-اسرائیل-مبادله-اسرا-هستم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com