کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​ استفاده دولت بحرین از نرم افزارهای جاسوسی علیه فعالان بحرینی

ایرنا , 30 ارديبهشت 1396 ساعت 9:04

سازمان عفو بین الملل بامداد شنبه اعلام کردکه فعالان حقوق بشری در بحرین از سوی مقام های امنیتی و قضایی این کشور با استفاده از نرم افزارهای جاسوسی کنترل و شنود می شوند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان عفو بین الملل با اعلام استفاده دولت بحرین از نرم افزارهای جاسوسی برای کنترل فعالان بحرینی، از شرکت ها و کشورهایی که این امکانات را در اختیار دولت بحرین قرار دادند، خواست تا از ارائه این خدمات پرهیز کنند.
 
بنا برگزارش سازمان عفو بین الملل، تلاش های فعالان حقوق بشری در عرصه جامعه به دلیل فشارهایی که از سوی دولت ها به آنها می شود، کاهش یافته است.
 
این نهاد حقوق بشری همچنین از تمام نهادها و کشورها خواسته است تا از فعالان مدافع حقوق بشر حمایت کنند، چراکه آنها در این مسیر همواره با تهدیدها و خطراتی مواجه هستند.
 
بحرین از سال 2011 شاهد حوادث فاجعه آمیز سرکوب نارضایتی های مردمی از سوی رژیم آل خلیفه به جای ارائه خدمت به مردم این کشور بوده است.
 
براساس اعلام مجامع حقوقی بحرین، در سال 2016 سرکوب آزادی های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و انواع ظلم و ستم رژیم آل خلیفه به شهروندان بحرینی به ویژه شیعیان این کشور بی سابقه بوده و مردم بحرین درحالی سال جدید را آغاز کرده اندکه بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می برند.
 
 


کد مطلب: 268613

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/268613/استفاده-دولت-بحرین-نرم-افزارهای-جاسوسی-علیه-فعالان-بحرینی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com