کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی؛

قطعنامه ۱+۵ با اجماع شورای حکام تصویب می شود

خبرگزاری صدا و سیما , 23 آذر 1394 ساعت 15:14

نجفی درباره نشست شورای حکام و ارائه پیش نویس قطعنامه ۱+۵ درباره پی.ام.دی گفت: پیش بینی ها این است این قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب و مسائل گذشته و حال برای همیشه مختومه شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) رضا نجفی در وین گفت : فردا جلسه فوق العاده شورای حکام است و در این نشست گزارش آقای امانو درباره ارزیابی نهایی در خصوص مسائل گذشته و حال مطرح می شود و بعد از آن ، در خصوص قطعنامه پیشنهادی  5+1 تصمیم گیری خواهد شد.

نماینده ایران درباره روند این نشست گفت: معمولش این است که ابتدا قطعنامه از طرف کشورهای بانی آن معرفی می شود و سپس کشورهای عضو شورای حکام نظر خودشان را ارائه خواهند کرد.

نجفی افزود: دراین نشست جمهوری اسلامی ایران هم در مقام ریاست جنبش غیرمتعهدها و هم در مقام ملی سخنرانی خواهد کرد.

نماینده ایران در آژانس می گوید: پیش بینی ها این است که این قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب و موضوع مسائل گذشته و حال و یا به اصطلاح "پی.ام.دی" برای همیشه مختومه شود و راه را برای اجرای برجام باز کند.

وی ابراز  امیدواری کرد : برجام ، خیلی زود ، اواخر دسامبر و اوائل ژانویه اجرایی شود.

نجفی در پاسخ به این سوال که نشست فوق العاده شورای حکام چقدر طول خواهد کشید ، گفت : این بستگی به تعداد کشورهایی دارد که می خواهند صحبت کنند و قاعدتا نباید بیشتر از یک نیم روز باشد مگر اینکه تعداد کشورها، زیاد باشد
که البته با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و اینکه بعد از حدود 12 سال این پرونده بسته می شود ، احتمال طولانی شدن وجود دارد.


 


کد مطلب: 214810

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/214810/قطعنامه-۱-۵-اجماع-شورای-حکام-تصویب-می-شود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com