کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(46)

​در "دیپلماسی وحدت" باید احترام متقابل به عقاید یکدیگر مدنظر باشد

تنا - استان آذربایجان غربی

19 مهر 1396 ساعت 16:39

امام جماعت بخش سیلوانا گفت: در "دیپلماسی وحدت" باید احترام متقابل به عقاید یکدیگر با وجود برخی سلایق مدنظر باشد.


ماموستا ادریس شمس دربند در گفتگو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: وحدت یعنی اتحاد و همدلی میان برادران دینی با هر مذهبی که می‌خواهند باشند.

وی با بیان اینکه مسلمانان شیعه و سنی در استان با وحدت و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و نسبت به یکدیگر محبت و علاقه دارند، افزود: دشمنان همواره برای شکست اسلام و مسلمین تلاش می‌کنند و قصد دارند با تبلیغات رسانه‌ای بین صف‌های مستحکم مسلمانان اختلاف بیندازند و از طریق ایجاد اختلافات مذهب به اهداف خود دست یابند.

امام جماعت بخش سیلوانا تصریح کرد: امیدوارم ما مسلمانان نیز همانند دین مبین اسلام که «وحدت و یکدلی» را در بین مسلمانان ایجاد می‌کند در عمل و رفتار خود وحدت عملی داشته باشیم.

شمس دربند ادامه داد: مسلمانان باید بیدار باشند و برای مقابله با اهداف پلید دشمن با یکدیگر متحد باشند و دست دشمنان را از اسلام و مسلمانان کوتاه کنند.

وی با اشاره به اینکه رمز پیروزی هر جامعه وحدت بین مسلمانان است، گفت: اگر وحدت وجود نداشته باشد کفار کشور را اشغال و بر مسلمانان حکومت می‌کنند.

این روحانی اهل سنت اضافه کرد: با برگزاری کنفرانس ها و نشست های علمی می توان در راستای وحدت عملی، فکری و وحدت در هدف گام های خوبی برداشت.

امام جماعت بخش سیلوانا با بیان اینکه اسلام دین وحدت و برادری است، تاکید کرد: دین مبین اسلام متعلق به تمام جهانیان است و این همان چیزی است که دشمنان را نگران کرده است.

وی دین اسلام را راه نجات و سعادت بشر دانست و گفت: همه انسان ها در هر جا و مکانی باشند می توانند از برکات ارزشمند دین اسلام بهره مند شوند.

به گفته شمس دربند، از بین رفتن وحدت میان مسلمانان موجب می شود دشمنان به راحتی در کشورهای مسلمان نفوذ پیدا کنند و از هر توطئه ای برای گسترش اسلام استکباری خود استفاده کنند.
 


کد مطلب: 287982

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/287982/در-دیپلماسی-وحدت-باید-احترام-متقابل-عقاید-یکدیگر-مدنظر-باشد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com