کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//دو خبر از عراق//

واکنش بدر به استقرار نظامیان ترکیه در اطراف موصل/ ربودن امام جماعتی در موصل به علت نفرین بغدادی

14 آذر 1394 ساعت 13:39

فراکسیون بدر در مجلس نمایندگان عراق خواستار محاکمه عاملان تسهیل استقرار نظامیان ترکیه در اطراف شهر موصل شد .


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فراکسیون بدر اعلام کرد: برخی از شخصیت های عراقی به علت اینکه تعدادی از زوار حسینی بدون روادید وارد عراق شده بودند ، جار و جنجال به راه انداختند ولی درباره انتقال نظامیان ترکیه به اطراف شهر موصل سکوت کرده اند .
 
فراکسیون بدر در بیانیه خود تأکید کرد: انتقال نظامیان ترکیه به خاک عراق خیانتی بزرگ است و عاملان آن باید محاکمه شوند.
 
این فراکسیون با درخواست از دولت ، مجلس و گروه های سیاسی برای مخالفت شدید با نقض حاکمیت عراق اعلام کرد: همگان باید بدانند که ملت عراق در قبال این قضیه ساکت نخواهد ماند.
 
فراکسیون بدر تأکید کرد: مردمی که نیروهای آمریکایی را از خاک کشور خود راندند، این بار نیز می توانند نیروهای ترکیه را از خاک کشورشان برانند و دادستانی کل باید با استناد به ماده 58 قانون کیفری کسانی را که عامل انتقال نیروهای ترکیه به اطراف شهر موصل بودند ، به اتهام خیانت محاکمه کند.
 
خبر دیگر این که یک منبع محلی در استان نینوا روز شنبه تأکید کرد که نیروهای داعش یکی از ائمه جماعات را در مرکز شهر موصل به علت نفرین کردن ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی ربودند.
 
سومریه نیوز به نقل از این منبع محلی خاطرنشان کرد: این امام جماعت پیش نماز مسجد منطقه الجامعه بود و هم ابوبکر البغدادی و هم نیروهای داعش را به علت رفتارهای ناشایست شان نفرین می کرد .
 
این منبع محلی که نام خود را فاش نکرد ، افزود : امام جماعت ربوده شده در یکی از سخنرانی های خود از خداوند خواسته بود که ابوبکر البغدادی و دار و دسته اش را با فرعون محشور کند.
 
منبع مذکور اعلام کرد : داعش این امام جماعت را به زودی در دادگاه خاص خود محاکمه خواهد کرد .
 
 


کد مطلب: 213884

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/213884/واکنش-بدر-استقرار-نظامیان-ترکیه-اطراف-موصل-ربودن-امام-جماعتی-علت-نفرین-بغدادی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com