کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب:

نماز جمعه شخصیت جمعی جامعه را شکل می دهد

تنا - گلستان

20 اسفند 1395 ساعت 8:00

نمازجمعه باید محور وحدت و همدلى، مرکز نشر ایمان و معنویت و جایگاه تفسیر اندیشه‏ هاى انقلاب اسلامى باشد.


«مولوی خیرالله یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گرگان در حاشیه همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت گلستان، اظهار کرد: امام جمعه به عنوان رکن رکین نماز‌جمعه، بازیگر اصلی اثرگزاری این فریضه الهی به‌ شمار می رود، اگر امام جمعه دارای ویژگی‌های شخصیتی، حقیقی و حقوقی ترسیم‌ شده از سوی شریعت اسلامی باشد می‌تواند با گسترش مبانی دینی و شریعت اسلامی نقش سازنده‌ای در اجرای اوامر و احکام الهی داشته باشد.
به گفته وی؛ ایفای نقش سازنده و موثر در جامعه از سوی امامان جمعه، نیازمند یک سری ویژگی‌ها و صفات فردی و اجتماعی است که در صورت تحقق آن‌ها، امام جمعه، یک امام جمعه ویژه و مطلوب و به معنای واقعی کلمه امام خواهد شد و مردم نیز به تبع آن امام عامل و عادل و عالم، به ‌سوی نمازهای جمعه جذب می شوند.
امام جماعت مسجد خاتم الانبیا قره تپه بهشهر با بیان اینکه امامان جمعه باید اهل مطالعه باشند، تصریح کرد: امامان جمعه برای سخنرانی در نماز جمعه باید مطالعه کافی داشته و با آگاهی کامل از مسائل روز و جهان مردم را نیز آگاه و با خبر نمایند.
وی، افزود: وظیفه امام جمعه است تا با ارائه مطالب متنوع و با کیفیت مردم و به خصوص جوانان را جذب نماز کند.به گفته وی؛ فضای نمازهای جمعه باید عاری از سخنان خرافی باشد تا نسل جوان دین گریز نشوند.
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب، اقامه نماز را نخستین کار حکومت صالحان دانست و گفت: اقامه نماز ثمره حکومت صالحان است و باید در جامعه اسلامی این امر به عینه دیده شود.
وی، ادامه داد: امامان جماعت با ارتقاء علم و دانش خود می توانند بازوان توانمندی برای نمازهای جمعه باشند.مولوی یعقوبی با اعلام اینکه نماز جمعه محل وحدت مسلمانان است، ابراز کرد: مصلی های نماز جمعه در هر نقطه ای که باشند محل تجمع و نزدیکی قلوب مومنان است.
وی، افزود: در این مکان مقدس باید از هر گونه عاملی که به تفرقه دامن می زند خودداری کرد.
به گفته وی؛ نمازجمعه باید محور وحدت و همدلى، مرکز نشر ایمان و معنویت و جایگاه تفسیر اندیشه‏ هاى انقلاب اسلامى باشد.
امام جماعت مسجد خاتم الانبیا قره تپه بهشهر خاطر نشان کرد: کتاب آسمانی ما مسلمانان قرآن کتابی کامل و جامع است و نباید بگذاریم در طاقچه های خانه ها خاک بخورد.
وی، ادامه داد: بر امام جمعه لازم است نکات اعجاز و معارف الهی قرآن کریم را به مردم و جوانان تعلیم دهد.
 
 
 


کد مطلب: 261854

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/261854/نماز-جمعه-شخصیت-جمعی-جامعه-شکل-می-دهد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com