کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی وزارت خارجه انفجارهای تروریستی کراده را محکوم کرد

16 شهريور 1395 ساعت 16:48

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز گذشته در منطقه "کراده" بغداد در عراق و شهر کابل در افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن دهها نفر از مردم بی گناه در این دو کشور شده است، با مردم و دولت های عراق و افغانستان ابراز همدردی کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " بهرام قاسمی" اظهار داشت: ریشه و تفکر واحد حاکم بر گروه های تکفیری تروریستی ، ثبات و امنیت کشورهای این منطقه را نشانه رفته و در میان سکوت و بی تفاوتی جامعه بین المللی هر روز جان صدها نفر از مردم بی گناه کشورهای منطقه را می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: مادامی که جامعه بین المللی اراده لازم و واقعی برای شناسایی ریشه های تروریسم تکفیری – وهابی نداشته باشد و کشورهای حامی این گروه های تروریستی را مجبور به پاسخگویی و قطع حمایت های خود از این گروه ها نکند، اقدامات خشونت طلبانه و تروریستی آنان ادامه خواهد داشت و جهانیان هر روز شاهد آلام و رنج مردم بی گناه و بی پناه این کشورها خواهند بود.

 وی ادامه داد: هشدار می دهیم هر روز تأخیر در علاج این بیماری بدخیم باعث همه گیر شدن و سرایت آن به تمام نقاط جهان و ایجاد چالش های جدی تر و خطرناک تر خواهد شد که البته آن زمان اقدام برای درمان آن دیر خواهد بود.

"بهرام قاسمی" بار دیگر از جامعه جهانی اعم از کشورها و سازمان های بین المللی خواست به وظایف و مسئولیت های قانونی و بین المللی و رسالت انسانی و اخلاقی خود در مبارزه واقعی و عملی با تهدید ضدبشری تروریسم عمل کنند و تا زمان باقی است به بی تفاوتی خود نسبت به این جنایات و کشورهای حامی این گروه ها پایان دهند.
 


کد مطلب: 244097

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/244097/سخنگوی-وزارت-خارجه-انفجارهای-تروریستی-کراده-محکوم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com