>> خبرگزاری تقریب (TNA) - مردم گلستان 235 عدد خشت طلای گنبد جدید حرم امام حسین (ع) را خریداری کرده اند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان:

مردم گلستان 235 عدد خشت طلای گنبد جدید حرم امام حسین (ع) را خریداری کرده اند

تنا - گلستان

14 مرداد 1396 ساعت 19:14

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان، گفت: مردم مومن و خیر گلستان تاکنون 235 عدد خشت طلای گنبد جدید حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی را خریداری کرده اند.


«صفر معراجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گرگان، اظهار کرد: گنبد جدید حرم امام حسین (ع) در حال ساخت است و سند افتخار به خریداران این خشت ها اعطا می شود.

به گفته وی؛ خشت های طلا که هر عدد آن 2 میلیون و 150 هزار تومان قیمت دارد بر روی گنبد جدید سید و سالار شهیدان در کربلا نصب می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان از جمع آوری حدود 400 میلیون تومان از نذورات نقدی و غیر نقدی مردم گلستان در 4 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 50 درصد رشد را نشان می دهد.

وی، افزود: امسال 38 نفر نیروی متخصص سنگ کار، آرماتوربند، ایزوگام کار و نانوا از استان گلستان به نجف اشرف اعزام شدند و یک ماه در صحن مبارک حضرت زهرا(س) مشغول به کار هستند.

به گفته وی؛ درب حرم امامین جوادین توسط مردم استان گلستان ساخته شده و اردیبهشت ماه در کاظمین نصب و نیمه شعبان به روی زوار باز شد.

معراجی با اعلام اینکه امسال موکب های مراسم اربعین صاحب پروانه و شناسنامه دار می شوند، تصریح کرد: ستاد عالی اربعین صدور پروانه موکب ها را انجام می دهد که تاکنون 5 پروانه برای استان صادر کرده و 2 پرونده دیگر در کمیسیون عالی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: پروانه موکب ها موقت و یک ساله است و در صورت تایید عملکردشان در سال جاری برای 5 سال دیگر تمدید می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان، خاطر نشان کرد: تسهیل در انتقال بار موکب ها، عدم دریافت هزینه حق گمرک و دادن ویزای رایگان برای برخی از خدمه موکب ها از مزایای شناسنامه دار شدن موکب های اربعین است.


کد مطلب: 278225

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/278225/مردم-گلستان-235-عدد-خشت-طلای-گنبد-جدید-حرم-امام-حسین-ع-خریداری-کرده-اند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com