کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دیدار با شیخ الازهر:

عمار حکیم بر لزوم اصلاح گفتمان مذهبی ومقابله با تندروی تاکید کرد

ایرنا , 31 فروردين 1396 ساعت 16:37

رئیس ائتلاف ملی عراق که در قاهره پایتخت مصر به سر می برد،در دیدار با شیخ الازهر بر ارتباط تنگاتنگ حوزه علمیه نجف اشرف وموسسه الازهر مصر تاکید کرد وگفت که این ارتباط باید بسیار قوی وناگسستنی باشد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عمار حکیم در دیدار با شیخ احمد الطیب، ضرورت اصلاح گفتمان مذهبی، تقویت اعتدال گرایی وهمکاری بین گروه های میانه رو برای مقابله با تندروی، شیوه های از بین بردن افراط گرایی وافکار انحرافی را مورد بررسی قرار داد.
 
حکیم در این دیدار بر اهمیت همکاری قوی بین حوزه علمیه نجف اشرف وموسسه الازهر مصر تاکید کرد وگفت: ایستادن در برابر تفکرات انحرافی که موجب بدنامی اسلام شده وآن را وارونه جلوه می دهد ، از وظایف تمامی موسسات دینی ومذهبی است که از اسلام راستین پیروی می کنند.
 
وی افزود: عراق در آستانه پیروزی نهایی بر داعش به لطف فداکاری های عظیم ملت عراق از همه قومیت ها ومذاهب است.
 
وی افزود: الحشد الشعبی یک نیروی ملی است که طبق قانون عمل می‌کند و تمامی اقشار عراقی در آن شرکت دارند و با یک دست می‌جنگند و با دست دیگر خدمات بشر دوستانه را به آوارگان و مردم مناطق آزاد شده ارائه می‌دهد.
 
حکیم گفت: پنج اولویت کنونی ما شامل یکپارچگی، هویت عربی، حاکمیت، تقویت دموکراسی و ایجاد دولت مردم محور است.
 
به گفته کارشناسان سفر عمار حکیم به مصر ودیدار با رییس جمهوری، دیگر مقامات سیاسی مصر ونیز شیخ الازهر، می تواند نقطه عطفی در ایجاد روابط عادی بین شیعیان و اهل سنت ، وبازگشت مصر به جایگاه مذهبی پیشین خود در جهان عرب بشمار آید .
 
عمار حکیم بنا به دعوت رسمی مقامات مصری روز سه شنبه وارد قاهره شد وبا رئیس جمهوری وزیر امور خارجه ودیگر مقام های عالی رتبه این کشور دیدار وگفت وگو کرد.


کد مطلب: 265922

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/265922/عمار-حکیم-لزوم-اصلاح-گفتمان-مذهبی-ومقابله-تندروی-تاکید

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com