کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//دو خبر از بحرین//

تشدید محاصره رهبر معنوی انقلاب بحرین/ رسوایی رژیم آل خلیفه در مراسم تاج‌گذاری حاکم

30 آذر 1395 ساعت 11:32

مسئولان امنیتی بحرین پس از قطع ارسال آب شرب، با قرار دادن سیم‌های خاردار و تپه‌های شنی در ورودی‌های منطقه الدراز، حلقه محاصره ساکنان این شهرک را تنگ‌تر کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دولت بحرین فشار محاصره بر «الدراز»، روستای محل زندگی «شیخ عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین را تنگ‌تر کرد.
 
مسئولان دولتی از یک سو اجازه ورود آب شرب به فروشگاه‌های الدراز را نمی‌دهند و از سوی دیگر با قرار دادن سیم‌های خاردار و تپه‌های شنی در ورودی‌های خیابان عمومی منطقه الدراز، حلقه محاصره این منطقه را تشدید کرده‌اند.
 
بنابر گزارش شبکه اللؤلؤه، شاهدان گفتند که آب شرب در تمامی فروشگاه‌ها کمیاب شده و دلیل آن هم این است که مسئولان امنیتی از 8 ماه قبل تا کنون از ورود کامیون‌های حامل آب شرب به این منطقه ممانعت می‌کنند.
 
شهروندان این منطقه با اشاره به اینکه این اقدامات مسئولان امنیتی ظالمانه و در راستای محاصره این منطقه است، گفتند که به دلیل کمبود آب شرب مجبور شده‌اند با خودروی شخصی خود آب از مناطق مجاور تهیه کنند.
 
از 21 ژوئن گذشته به دنبال تحصن مردم در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم عالی ترین مرجع دینی بحرین که در اعتراض به لغو تابعیت وی صورت گرفت، خودروهای نظامی و زرهی رژیم آل خلیفه منطقه الدراز را به محاصره خود درآورده‌اند.
 
بر پایه این گزارش، مسئولان امنیتی همچنین از ورود افراد متفرقه به منطقه الدراز به استثنای ساکنان آن، ممانعت می‌کنند و علاوه بر آن اینترنت این منطقه هر شب قطع است و از ورود کامیون‌های حمل بار از جمله مواد غذایی ممانعت می‌کنند و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای شرکت‌ها و موسسات شده است.
 
خبر دیگر این که آل‌خلیفه و حامیانش در بحرین هرسال مراسمی را در شانزدهم دسامبر تحت عنوان تاج‌گذاری حاکم خود جشن می‌گیرند؛ اما در این جشن که تلاش می شود در رسانه های بحرین به عنوان یک روز ملی معرفی شود، صحنه‌هایی رسوا کننده به چشم می‌خورد.
 
سایت منامه‌پست در گزارشی تأکید کرد، صحنه‌هایی که این روزها در مناطقی از بحرین به چشم می‌خورد، ثابت می‌کند که این مراسم یک جشن ملی نیست، بلکه جشنی است که ارتباطی با مردم بحرین ندارد، و نوع مشارکتها در آن به خوبی حضور بیگانگانی را که آل خلیفه به آنها تابعیت بحرینی داده است، ثابت می‌کند.
 
در این بین، بیگانگان تابعیت گرفته از آل خلیفه در بحرین، هرکدام روش خاص خود را برای اظهار شادمانی در جشن تاج گذاری دارند.
 
از جمله کسانی‌که آل‌خلیفه به آنها تابعیت بحرینی داده است، بعثی‌های صدامی هستند که این رژیم به هدف تغییر بافت جمعیتی به بحرین آورده است.
 
از جمعه گذشته، خودروهایی جدید در خیابانهای بحرین به چشم می خورند که علاوه بر تصاویری از مسؤولان آل خلیفه،  عکسهای صدام دیکتاتور معدوم عراق را نیز حمل می کنند. دیکتاتور خونخواری که جنایتهای بسیاری را علیه مردم ایران، عراق و کویت مرتکب شد، و طی چندین سال خسارتهای بسیاری به این سه کشور وارد کرد.
 
در مارس 2014 نیز بعثی‌هایی که در بحرین تابعیت گرفته اند، مراسمی را در سالگرد اعدام صدام برگزار کردند که با واکنش و اعتراض مردم بحرین و کویت همراه شد.
 
 


کد مطلب: 254429

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/254429/تشدید-محاصره-رهبر-معنوی-انقلاب-بحرین-رسوایی-رژیم-آل-خلیفه-مراسم-تاج-گذاری-حاکم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com