کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان امور دینی ترکیه قتل عام نمازگزاران سوری را محکوم کرد

ایرنا , 28 اسفند 1395 ساعت 11:51

رئیس سازمان امور دینی ترکیه حمله هوایی به مسجدی در حلب سوریه و قتل عام نمازگزاران را محکوم کرد و گفت: این اقدام هیچ توجیهی ندارد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمد گورمز روز شنبه با انتشار پیامی از حساب توییتر خود در واکنش به حمله هوایی نیروهای آمریکایی به مسجدی در شهر اتارب در حومه حلب سوریه هنگام اقامه نماز نوشت: 'کشتن یک انسان هنگام سجده و حمله به گنبد مسجد هیچ توجیهی در نزد پرودگار و بشر ندارد.'
 
وی با ابراز تسلیت و همدردی با خانواده قربانیان، تاکید کرد: بدون شک بی انصاف هایی که از ارزش‌های اخلاقی و حقوقی بهره‌ای نبرده و لباس وجدان را از تن درآورده اند، یک روز پاسخ کشتار مردم بی گناه را خواهند داد.
 
او خطاب به رهبران کشورهای اسلامی، مدافعان حقوق بشر و اهل علم گفت: فریاد غیرنظامیان بی گناه را که قادر به تحمل درد و رنج را نیستند و به دنبال آرامش در سجده هستند، بشنوید چرا که مسئولیت این بی تفاوتی بر دوش شما و همه ما است.
 
رئیس سازمان امور دینی ترکیه همه را به محکوم کردن این حمله ظالمانه و جلوگیری از تکرار نشدن این نوع حملات ضد انسانی فراخواند.
 
در حمله هوایی دو شب قبل نیروهای آمریکایی به مسجدی در شهر اتارب واقع در حومه حلب سوریه هنگام اقامه نماز 58 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.
 
 


کد مطلب: 263122

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/263122/رئیس-سازمان-امور-دینی-ترکیه-قتل-عام-نمازگزاران-سوری-محکوم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com