کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیرکل حزب الله لبنان:

زمان ظلم پذیری ملت ها و جنبش های مقاومت به پایان رسیده/به ولیعهد عربستان می‌گویم به اعتقاد مسلمانان خروج مهدی(عج) از مکه مکرمه خواهد بود

22 ارديبهشت 1396 ساعت 10:29

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال احساس ضعف در بخش های امنیتی، تکنولوژی و ارتش، تصمیم به ساخت دیوار حائل گرفته است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید حسن نصرالله پنجشنبه شب در مراسم سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین تاکید کرد : ما در چند روز پیش شنیدیم که اسرائیل می خواهد طرح قدیمی احداث دیوار بتونی مرتفع را از منطقه الناقوره تا منطقه الشیخ احداث کند.
 
دبیرکل حزب الله با تاکید براینکه زمان ظلم پذیری ملت ها و جنبش های مقاومت به پایان رسیده است، افزود : اسرائیل در چند سال گذشته چند دیوار ساخت و چند شبکه بسیار هوشمند هشدار در مرزهای فلسطین اشغالی نصب کرد ولی یک شهروند لبنانی چند هفته پیش توانست از سیم خاردار عبور کند و با پای پیاده به ایستگاه اتوبوس کریات شمونا برسد که این امر نشان می دهد که همه دیوارها و شبکه های هشدار اسرائیل کارآئی ندارد.
 
وی گفت : اسرائیل وقتی فهمید تدابیر امنیتی ، تکنولوژی  و ارتشش چندان کارآئی ندارد ، تصمیم به احداث دیوار حائل گرفته است.
 
وی تاکید کرد : طرح احداث دیوار حائل مرزی نشان می دهد که اسرائیل به پیروزی های بزرگ لبنان و شکست خودش و بی فایده بودن توطئه "اسرائیل بزرگ" اذعان کرده است.
 
دبیرکل حزب الله لبنان افزود : اسراییل نمی تواند در لبنان و غزه بماند. اسراییل شکست خورد و به ساخت دیوار روی آورد. "اسراییل بزرگ" نیز به پایان رسید.
 
سید حسن نصرالله تاکید کرد : اسراییل بزرگ که شرطهای خود را بر ملت ها و منطقه و دولت ها تحمیل می کرد بدون آنکه حتی مذاکره و گفتگو کند، به پایان رسید. اسراییل بزرگ سقوط کرد. زیرا اسراییل و ارتش و دستگاه اطلاعاتی زمانی که پشت دیوارهای بلند پنهان می شوند، دیگر به اسراییل ضعیف تبدیل می شود و به کشوری مانند دیگر کشورها تبدیل شده است. پس این یک تحول راهبردی در طرح مقاومت است.
  
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: نوعی ترس و نگرانی از سال 1948 از آینده دور و نزدیک نزد اسراییل وجود دارد. همواره لبنان دچار ترس و نگرانی می شد و اسراییل غالب بود. اما امروز پس از پیروزیهای مقاومت، اسراییل این دیوارها را ساخت تا ترس نظامیان و شهرک نشینانش را نشان دهد.
 
وی خاطرنشان کرد : این مساله در محاسبات روانی و نظامی بسیار عالی و ممتاز است. دشمن اسراییلی از هرگونه مقابله احتمالی نگران است. مشخصه مقاومت این است که تهدید بیجا نمی کند و سخنانش حرف خالی نیست و اسراییل می داند که هرگونه مقابله احتمالی ممکن است در داخل خاک فلسطین اشغالی باشد. ازاین رو با مسائل به طور جدی برخورد می کند و در مقابل تهدیدها دست به اقدامات و مانورها و برنامه ریزی و تخلیه شهرکها و ساخت دیوارها می پردازد و البته این نیمی از مبارزه است.
  
وی با اشاره به وضعیت لبنان گفت: تحول مثبتی در مرز شرقی بین لبنان و سوریه حاصل شده، در مرزها تا حد زیادی امنیت برقرار و نیروهای ما به مناطق کوهستانی وارد شده اند و مجاهدان شب ها و روزهای سختی را سپری و شهدایی را تقدیم کردند و هم اکنون دیگر نیازی به حضور ما در این مناطق وجود ندارد. بقیه پایگاههای نظامی خود را از طرف مرز لبنان برچیده ایم چراکه که مأموریت مان انجام شده است.
 
وی افزود : از امروز این مسئولیت بر عهده دولت است، ما جایگزینی برای حکومت لبنان، ارتش لبنان و دیگر امور نیستیم.
 
سید حسن نصرالله اضافه کرد: چرا مردم را نگران کرده و می‌ترسانند. من به ملت لبنان و تمام کسانی که چه به صورت قانون و چه به صورت غیر قانونی در این کشور حضور دارند می‌گویم که "زندگی عادی خود را انجام دهید" چون این تهدیدها جدید نبوده و دشمن به دنبال جنگ روانی است. به خداوند که شما را پیروز کرد و به معادله طلایی که دارید اعتماد داشته باشید.
 
وی افزود: شهرطفیل متعلق به لبنان است و مسیر شناخته شده ای ندارد بطوریکه هرکسی  که بخواهد وارد این شهر شود باید درابتدا به سوریه وارد سوریه  و پس از آن وارد این شهر شود. هنگامیکه درگیری ها در کوههای شرقی درگرفت، اهالی طفیل به ناچار شهرشان را ترک کردند و امروز با فروکش کردن آتش جنگ، با اهالی این منطقه ارتباط برقرار کردیم و گفتیم که می توانند به شهرشان برگردند و اگر کسی حضور نظامی ما را در این منطقه مانعی در برابر بازگشت به آن می داند به اطلاع آنها می رسانیم که ماموریت ما پایان یافته و آنها می توانند برگردند.
 
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: در اینجا پرونده ای وجود دارد که می خواهیم آن را ببندیم، برخی از نیروهای سیاسی و منبرهای سیاسی و رسانه ای، حزب الله را متهم می کنند که می خواهد بافت جمعیتی را در بعلبک-هرمل تغییر دهد. در حالی که حزب الله همراه با ارتش لبنان سد محکمی برای حفاظت از تمامی شهرها در بعلبک و هرمل به شمار می آید و در این راه خون ها داده و جانفشانی ها کرده است.
 
وی افزود: اگر قصد تغییر جغرافیای منطقه را داشتیم، النصره و داعش را به حال خود رها می کردیم تا هر چه می خواهند بکشند و ویران کنند. سپس ما وارد آن می شدیم و ویرانش می کردیم. ما شرف و آبروی خود را شرف و آبروی همه می دانیم.
 
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما از اهالی طفیل می خواهیم که به شهرشان برگردند و اهالی عرسال نیز می توانند به شهر و باغ های خود بازگردند. اهالی عرسال در عرسال می مانند و اهالی طفیل در طفیل و اهالی القاع در شهر القاع. گفته می شود که نظام سوریه می خواهد نقشه جغرافیایی این منطقه را تغییر دهد در حالیکه همه این ادعاها دروغی بیش نیست.
 
دبیرکل حزب الله لبنان افزود : سخن از جنگ اسراییل علیه لبنان و حزب الله و مقاومت بخشی از جنگ روانی و همیشگی و طبیعی است و نباید ملت لبنان تسلیم آن شود؛ زیرا این سخنان تازگی ندارد. اسراییل از جنگ آتی سخن می گوید و به محض اینکه گفته شود که مساله جدی است، اسراییل جدی بودن قصد و نیت خود را انکار می کند و این امر نشان می دهد که تجاوز سال 2006 باعث بروز مشکلات زیادی برای اسرائیل شد.
 
وی گفت: ما در برابر پایداری اسیران فلسطینی که اعتصاب غذا کرده‌اند سر تعظیم فرو می‌آوریم و سکوت اتحادیه عرب و سازمان‌های عربی و بین‌المللی و تمامی سازمان‌هایی که در برابر این ملت که همچنان به فداکاری پرداخته محکوم می‌کنیم. نشست سرانی که در عربستان برگزار خواهد شد را خواهیم دید و می بینیم چه نتایجی حاصل می‌شود. آیا اسیران فلسطینی در این  نشست جایگاهی خواهند داشت آیا سران و پادشاهان کشورهای عربی این جرات و شجاعت را خواهند داشت تا از ترامپ که از اسرائیل حمایت می‌کند بخواهند بر اسرائیل فشار آورده تا خواسته‌های بشری و طبیعی اسیران فلسطینی را برآورده کند یا همچنان سکوت خود را ادامه می‌دهند؟ آیا کشورهای عربی بار دیگر ثابت خواهند کرد که همچنان در فرهنگ نکبت زندگی می‌کنند یا آنکه مسیر دیگری را برگزیده‌اند.
 
نصرالله در ادامه سخنانش افزود: برادران سید الذوالفقار همچنان به جهاد خود در سوریه ادامه می‌دهند. زمانی که آتش بس در سوریه اعلام شد گفتند که ایران و حزب‌الله به دنبال تخریب این آتش‌بس هستند اما می‌گویم هر توافق آتش‌بسی که در سوریه مورد موافقت دولت سوریه قرار بگیرد از سوی ما نیز مورد احترام است.  فرماندهی سوریه است که در این زمینه مذاکرات می‌کند و این دولت سوریه است که در این زمینه موافقت میکند و ما پشت سر فرماندهی سوریه خواهیم ایستاد.
 
وی درباره مذاکرات آستانه نیز گفت که هر فرصت برای جلوگیری از ریخته شدن خون سوری‌ها و آتش‌بس در سوریه فرصتی مثبت بوده که باید از آن استفاده شود و این با هدفی که برای آن به سوریه رفتیم منافات ندارد. همپیمانان سوریه امروز از هر زمان دیگری از انسجام برخوردار هستند. هر کجا نیاز باشد ما  حضور خواهیم داشت. درباره موضوع همپیمانان نیز میگوییم که انسجام بزرگی در این زمینه وجود دارد و امروز وارد مرحله حساسی شده‌ایم و گروه‌های مسلح در شرایط بدی قرار دارند و در حال حاضر دست برتر از آن ارتش و همپیمانانش است.
 
دبیر کل ‌حزب‌الله لبنان درباره سخنان "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد   عربستان نیز گفت: وی سخنان هیئت علمای بزرگ و نظام عربستان را منتقل کرد و گفت که مشکل عربستان با ایران این است که آنها منتظر امام مهدی هستند و همه می‌دانند که امام مهدی از مکه و نه از تهران و نه دمشق ونه بیروت خارج خواهد شد. همه مسلمانان درباره امام مهدی اجماع داشته و این موضوعی که مربوط به شیعه باشد نیست. من به جانشین ولیعهد عربستان می‌گویم که به اعتقاد مسلمانان خروج مهدی موضوعی قطعی بوده و از مکه مکرمه خارج خواهد شد و زمانی که خارج می‌شود هیچ پادشاه ظالمی باقی نخواهد ماند و زمین را از عدل و داد پر خواهد و نه تو ونه پدران و نه اجداد تو خواهند توانست که این واقعیت را تغییر دهند.
 


کد مطلب: 267902

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/267902/زمان-ظلم-پذیری-ملت-جنبش-های-مقاومت-پایان-رسیده-ولیعهد-عربستان-می-گویم-اعتقاد-مسلمانان-خروج-مهدی-عج-مکه-مکرمه-خواهد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com