کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهتزاز پرچم سوریه بر گذرگاه شرشوح و پاسگاه‌های مرزی با اردن

ایسنا , 21 مرداد 1396 ساعت 13:37

ارتش سوریه با تکمیل پیشروی‌های خود در مجاورت مرزهای این کشور با اردن، پس از سالها پرچم سوریه را بر فراز گذرگاه ابو شرشوح و پاسگاه‌های مرزی به اهتزار درآورد.


به گزارش  خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای ارتش سوریه پس از آزادسازی کامل صحرای استان سویداء در جنوب این کشور و استقرار نیروهای گارد مرزی در پاسگاه‌های مرزی جنوب این کشور با اردن که سال‌ها در کنترل شورشیان بود، پاکسازی نوار مرزی استان سویدا با اردن را به اتمام رساندند.

همچنین این نیروها در قلمون غربی حملات هوایی شدیدی را علیه پایگاه‌های تروریست‌ها در ارتفاعات الحشیشات و الشلوبی و گذرگاه فیخا آغاز کردند.

بازپس‌گیری مرزهای جنوبی سوریه در استان سویدا که هم‌مرز با اردن است،‌ دستاورد نظامی مهمی محسوب می شود، زیرا ارتش می‌تواند مسیرهای قاچاق اسلحه و مهمات از سمت صحرا به دو استان درعا و ریف دمشق را مسدود کند؛ عملیات کنترل بر این مناطق در مدتی کمتر از سه ماه در چهار مرحله نظامی انجام شد.

مرحله اول این عملیات نظامی اواسط ماه مه سال جاری میلادی با همکاری نیروهای همپیمان با ارتش سوریه با هدف کنترل بر صحرای السویداء که در دست نیروهای شورشی وابسته به ارتش آزاد قرار داشت، از منطقه رشیده به سمت منطقه الآبار در شرق آغاز شد و نیروها تا سد الزلف پیش رفته و مساحتی حدود 400 کیلومتر مربع را ظرف چهار روز پس گرفتند.

در دهم ژوئیه گذشته ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن موفق شدند، همزمان با حملات هوایی، توپخانه‌ای و راکتی در عملیاتی سریع و غافلگیرکننده کنترل برخی از مناطق شرقی صحرای سویداء را از سه محور به دست گرفته و مساحتی حدود 600 کیلومتر مربع را پس بگیرند، در این عملیات تروریست‌ها مجبور به فرار دسته‌جمعی شدند و با اجرای کامل اهداف عملیات مرحله دوم نیز پایان یافت.

چند روز بعد اتاق عملیات ارتش سوریه طی یک عملیات رصد و شناسایی اعلام کرد، تروریست‌ها از پایگاه‌های خود فرار کرده و مساحت وسیعی را به سمت شرق سویداء ترک کردند، در پی آن نیروهای ارتش سوریه آتش توپخانه و موشک‌های خود را به سوی پایگاه‌های آنها روانه کرده و کنترل کامل مناطق گسترده‌ای از شمال غرب سد الزلف تا تپه الجارین در شرق را به دست گرفتند، در مرحله سوم این عملیات مساحتی حدود 1100 کیلومتر مربع پس گرفته شد.

مرحله چهارم نیز با کنترل ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش بر تمامی پاسگاه‌های مرزی و ایست‌ها در مرز با اردن که مساحت آنها به حدود 1300 کیلومتر مربع می‌رسد و وارد آوردن خسارات گسترده به صفوف، استحکامات و تجهیزات و مهمات تروریست‌ها به پایان رسید.
 
 


کد مطلب: 279107

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/279107/اهتزاز-پرچم-سوریه-گذرگاه-شرشوح-پاسگاه-های-مرزی-اردن

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com