کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب:

وحدت و تقریب زمینه ساز بروز اقتدار و عظمت مسلمانان است

29 خرداد 1396 ساعت 12:22

مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: وحدت و تقریب در کشورهای مسلمان زمینه بروز و ظهور اقتدار و عظمتی است که قرآن برای مسلمانان خواسته است.


به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، دکتر «عفت شریعتی» مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن بانوان شیعه و سنی جهان اسلام، در گفت و گو با خبرنگار تقریب خاطرنشان کرد: ما باید رهنمودهای قرآن مجید را در برنامه کاری خود قرار دهیم. مجمع تقریب مذاهب اسلامی هم بر این روش کار خود را آغاز کرده و ادامه خواهد داد.
 
وی افزود: در زمان کنونی که دشمنان اسلام در قالب های متفاوت به اسلام ضربه می زنند، وظیفه ما این است که وحدت جهان اسلام و تقریب را تقویت کنیم.
 
شریعتی در ادامه اظهار داشت: کشورهای مسلمان، امروز کشورهای مظلومی در جهان هستند و بیشتر آنها حاکمان خود فروخته و مزدور نظام سلطه دارند. بنابراین وحدت و تقریب در کشورهای مسلمان زمینه بروز و ظهور اقتدار و عظمتی است که قرآن برای مسلمانان خواسته است.
 
وی با بیان اینکه نیمی از مردم هر جامعه ای را زنان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در زمینه برنامه ریزی پیرامون وحدت جهان اسلام و تقریب مذاهب اسلامی، همانگونه که برادران نقش آفرین هستند، بانوان نیز تعیین کننده و نقش آفرین هستند. ما روش و مبنای کار را بر روش و مبنای کار قرآن مجید می دانیم که می فرماید: «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» و «انما المؤمنون اخوة» و به همدلی و همگرایی و محبت و وحدت دعوت می کند.
 
وی با اشاره به ظلم و ستمی که امروز به مسلمانان در سراسر دنیا صورت می گیرد، تأکید کرد: بسیاری از این ظلم و ستم ها به دلیل تفرقه و اختلاف انگیزی هایی است که دشمنان اسلام انجام می دهند. لذا ما بر این تصمیم هستیم که انشاء الله هرچه بیشتر بتوانیم زمینه همدلی، همراهی، همسویی و وحدت را در جهان اسلام تقویت کنیم.
 
مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب به مشترکات مسلمانان اشاره کرد و گفت: کتاب آسمانی ما قرآن، قبله ما کعبه مکرمه و پیامبر عظیم الشأن ما حضرت رسول (ص) است. اینها مشترکات فراوانی است که تقویت این مشترکات، موجب تقویت اسلام است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی با برنامه های فرهنگی مبتنی بر برنامه های قرآن کریم و دستور اسلام، این وحدت را تقویت می کند و اداره کل امور بانوان مجمع هم در همین راستا تأثیرگذاری خود را خواهد داشت.

انجام مصاحبه و تنظیم: فرشته صدیقی


کد مطلب: 272104

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/272104/وحدت-تقریب-زمینه-ساز-بروز-اقتدار-عظمت-مسلمانان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com