کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه الازهر مصر در محکومیت هتک حرمت مسجدالاقصی

19 مهر 1396 ساعت 13:25

الازهر مصر با صدور بیانیه ای شدیداللحن، هتک حرمت پی در پی مسجدالاقصی به خاطر ورود شهرک نشینان یهودی به این مسجد مقدس اسلامی در روزهای اخیر را محکوم کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، الازهر مصر با صدور بیانیه ای شدیداللحن، هتک حرمت پی در پی مسجدالاقصی به خاطر ورود شهرک نشینان یهودی به این مسجد مقدس اسلامی در روزهای اخیر را محکوم واعلام کرد: آخرین هتک حرمت این مکان مقدس در صبح سه شنبه اتفاق افتاد که شهرک نشینان به صحن های حرم ابراهیمی در الخلیل و مسجدالاقصی در قدس شریف وارد شدند و این افراد از حمایت شدید نیروهای امنیتی صهیونیست نیز برخوردار بودند.
 
الازهر افزود: ولایت و تسلط مردم مسلمان فلسطین بر سرزمین و مقدسات آن به هیچ وجه قابل منازعه و تجزیه مکانی و زمانی نیست و تمام پیمان ها و قوانین و معاهدات بین المللی اشغالگران را ملزم می کند که به این حق مسلمانان احترام بگذارند و به آن پایبند باشند، زیرا هرگونه دست اندازی به اماکن مقدس اسلامی و تصرف در آنها جنایت به شمار می آید.
 
الازهر در ادامه از تمام نیروها و سازمان های بین المللی خواست این اهانت های پی در پی اشغالگران نسبت به اماکن اسلامی قدس را محکوم کنند، زیرا چنین اقداماتی می تواند موجب تحریک احساسات مسلمانان و ایجاد نفرت در آنها بشود.
 
 


کد مطلب: 288108

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/288108/بیانیه-الازهر-مصر-محکومیت-هتک-حرمت-مسجدالاقصی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com